اکو کمپ کویری متین آباد یکی از مشهورترین کمپ های کویری ایران است و در نزدیکی شهر بادرود استان اصفهان قرار دارد. در کمپ کویری متین آباد می توانید از تفریحاتی مانند شتر سواری، دوچرخه سواری و رصد ستارگان در آسمان شب لذت ببرید یا اینکه از نزدیک شاهد پرورش گیاهان به صورت ارگانیک باشید و از مزرعه های پرورش شتر، شترمرغ، مرغ و خروس و پرورش اسب دیدن کنید. همچنین برای اقامت در اکوکمپ متین آباد می توانید از در چادرهای مخصوص اقامت داشته باشید یا در کومه های کاهگلی شب را به صبح برسانید.

.

 

 

کویر آباد نمی شود مگر به عشق…

.

گستره وسیع کویر با آسمان پرستاره و بی‌انتها و رمل‌های نرم و لغزنده آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. کویر، این مکان پر رمز و راز که دل هر رهگذری را به وجد می‌آورد و به خلسه‌ای ناب فرو می‌برد.
در سال‌های اخیر خیل گردشگرانی که در جستجوی هیجان و لحظاتی فراموش نشدنی کویر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند افزایش چشمگیری داشته است. غافل از آن که طبیعت شکننده کویر، نیازمند توجهی دوچندان است و به عنوان میراث گرانبهای این مرز و بوم باید برای نسل‌های آینده هم حفظ شود.
منطقه نمونه گردشگری متین آباد به عنوان نخستین اکوکمپ ایران، در حاشیه کویر مرکزی و در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار دارد. این منطقه با هدف توسعه گردشگری پایدار و مسئولانه و حفاظت از زیست‌بوم منطقه احداث شده است. مجموعه متین‌آباد در سال ۲۰۱۴ از سوی سازمان ملل (UN DESA) در لیست ۱۸ سایت برتر جهان در زمینه فعالیت‌های اکوتوریستی قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ جایزه صلح و محیط‌زیست دکتر تقی ابتکار را دریافت کرد.
.
آدرس: اصفهان، کیلومتر ۵۵ اتوبان کاشان به اصفهان، بادرود، خالد آباد، ده آباد