ایده سفر کردن و گشت و گذار در کشورهای خارجی و حتی مقاصد داخلی به طور تنها، می تواند کمی وحشتناک باشد. این امر به خصوص برای برخی خانم هایی که درونشان احساس آسیب پذیری می کنند، بیشتر مشهود است.

 

در کل قدم گذاشتن در محیطی که انسان با آن آشنایی ندارد، کار سختیست. اما وقتی سفر کردن به دانش و تجربه آدمی می افزاید، نباید بیش از حد منتظر یک دوست یا همراه برای سفر باقی ماند و باید سفر کرد! امروز قصد داریم تا نکاتی را به خانم هایی که علاقه مند هستند به تنهایی سفر کنند باز گو کنیم، تا سفری راحت تر و امن تر داشته باشند. پس در ادامه با بوم نشین همراه باشید تا نکات ۵ گانه تنها سفر کردن زنان را برایتان بگوییم.

 

نکاتی درباره تنها سفر کردن زنان

 

خانم های بسیاری هستند که دوست دارند از مکان معمول زندگی خود خارج شوند و دنیا را بگردند. این افراد به دنبال فرصت هایی برای یادگیری و رشد هستند و به تجریبات چالش انگیز و پر ارزش علاقه دارند. سفر کردن به طور انفرادی، راه حلی برای شناخت خود و همچنین شناخت مقصدیست که پای در آن می گذارید. اگر از خانم هایی هستید که قصد دارید به طور انفرادی مسافرت کنید، مطالعه این نکات می تواند به افزایش دانش و کاهش نگرانی های شما منجر شود.

 

نکات ۵ گانه تنها سفر کردن زنان

 

  1. درباره مقصد خود به طور کامل تحقیق کنید

 

بهترین مکان برای خوردن غذاهای محلی کجاست؟ وضعیت حمل و نقل عمومی مقصد چگونه است؟ آیا جامعه مقصد مرد سالار است؟ بهترین راه حل برای اینکه ماجراجویی بدون استرسی داشته باشید، تحقیقات گسترده درباره مقصدتان است. احتیاجی نیست که تمامی جزئیات مربوط به مقصد را از بر باشید. اما هرچه بیشتر درباره آن بدانید، سفری راحت تر و بی دغدغه تر خواهید داشت. به این منظور می توانید از تجربیات افرادی که قبلا به آن مکان سفر کرده اند هم استفاده کنید.

تلاش کنید تا تمامی مشکلاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید را پیش بینی کنید و راهکارهای جلوگیری و مقابله با آن ها را در ذهن خود تداعی کنید. مطالعه درباره جاذبه های گردشگری و مکان هایی که باید ببینید هم به راحت بودن سفر شما کمک خواهد کرد.

 

       ۲. حداقل یک نفر آشنا را از مقصدی که می خواهید به آن سفر کنید، مطلع سازید

 

یک برنامه سفر برای خود بنویسید، هر چه قدر هم که می خواهد بد باشد، اشکالی ندارد! اطلاعات تماس مقصد و شماره های هتل هایی که می خواهید در آن ها اقامت کنید را هم در گوشه ای برای خود یادداشت کنید. حال این برنامه سفر را به یکی از دوستان نزدیک و یا بستگان خود نشان دهید تا آن ها بدانند که شما به کجا خواهید رفت و در چه مکان هایی اقامت خواهید داشت. همچنین در طول سفر نیز با آن ها در تماس باشید و آن ها را از حال خود با خبر کنید. این یکی از مهم ترین اصول سفر کردن به تنهایی است. همیشه یک نفر را از خود با خبر نگه دارید.

 

       ۳. با مردم محلی و مسافران دیگر ارتباط برقرار کنید

 

مکالمه ای را با یک فرد محلی در کافی شاپ و یا یک مسافر دیگر آغاز کنید. اگر کمی خوش شانس باشید، شاید آن ها هم مسافرانی تنها باشند و مایل باشند با شما در طول سفر دوست شوند. از مردم محلی بخواهید تا بهترین مکان های شهرشان برای بازدید را به شما معرفی کنند، شاید آن ها خودشان داوطلب شدند تا شهر را به شما نشان دهند. فناوری کمک زیادی به خانم هایی که به تنهایی سفر می روند، می کند. بنابراین، وبسایت ها و یا اپلیکیشن های سفر همچون mealsharing.com و یا Eatwith را بر روی گوشی خود نصب کنید تا از بهترین مکان ها برای خوردن غذاهای محلی آگاه شوید.

 

       ۴. سیم کارت مقصد مورد نظرتان را تهیه کنید

 

اگر قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید، با اپراتور همراه خود صحبت کنید و از آن ها بپرسید چگونه می توانید سیم کارتتان را در مقصد فعال نگه دارید. اگر این کار امکان پذیر نبود، درباره تهیه سیم کارت کشور مقصد تحقیق کنید. به همراه داشتن یک تلفن همراه فعال در طول سفر، به شما آرامش خاطر خواهد داد و همچنین می توانید از طریق آن با اطلاعات جاذبه های گردشگری از جمله ساعات کاری آن ها آشنا شوید. در هر صورت تلفن همراه، به تنها سفر کردن زنان کمک زیادی می کند، چرا که شما را در ارتباط با کشور خود و بستگانتان نگه می دارد و می توانید ماجراجویی خود را با آن هایی که دوستشان دارید، به اشتراک بگذارید.

 

       ۵. سعی کنید گروهی سفر کنید

 

تنها سفر کردن زنان به این معنی نیست که آن ها باید تا آخر سفر تنها سفرشان را ادامه دهند. سعی کنید یک مقصد یا جاذبه را به طور گروهی و با افرادی همچون خودتان که در طول مسیر و یا مقصد با آن ها آشنا شده اید، بازدید کنید. حتی بلافاصله برنامه سفرهای آتی خود را هم با آن ها در میان بگذارید تا اگر تمایل داشتند شما را در آن سفر همراهی کنند. شما احتمالا با مسافران انفرادی زیادی در طول سفرتان برخورد خواهید کرد که دوست دارند با شما دوست شوند. بسیاری از این افراد کارشناسان خبره ای هستند که سال هاست سفر می کنند و می توانند بر دانش شما بیافزایند. بنابراین، از تجربه آن ها استفاده کنید و حتی از آن ها بخواهید تا در برنامه ریزی برای سفر آتی کمکتان کنند.

تنها سفر کردن زنان شاید کمی ترسناک باشد، اما لزوما کار خطرناکی نیست. اگر قبل از سفر حسابی تحقیق کنید و از شرایط آن جامعه با خبر باشید، نگرانی کمتری خواهید داشت. تنها سفر کردن تجربه خاصی است که لذت خاص خودش را دارد. اجازه ندهید، ترس باعث از دست رفتن فرصت یادگیری چیزهای جدید و دیدار مقاصد مختلف دنیا شود.

 

منیع: الی گشت