کافی است تا در خانه بشینید و سفری را آغاز کنید که پیش از آن آرزویش را داشته اید اما حتی پایتان را از خانه بیرون هم نگذارید!

.

 

 

چند وقتی هست که پویش در خانه بمانیم راه افتاده است و به مردم توصیه می کند تا از سفرهای غیر ضروری و بیرون رفتن از خانه تا حد امکان بپرهیزند. اما این کار چندان هم ساده نیست! چراکه شاید بتوانیم کارها را به صورت دورکار انجام بدهیم اما چطور می توانیم به تفریح بپردازیم و کمی حال خودمان را بهتر کنیم؟

.

 

 

چطور سفر آنلاین را تجربه کنیم؟

.

 

به جز اتفاقاتی که در هفته های اخیر افتاده، بسیاری از افراد هستند که امکان سفر را ندارند یا این امکان را از دست داده اند. افراد بیمار یا مسن از این دسته افراد به شمار می آیند و از طرفی هم ما زمان کافی نداریم تا دائم به آن ها سر بزنیم. علاوه بر این، با اتفاقاتی که اخیرا رخ داده و ویروس کرونا که همه را خانه نشین کرده، خانه ماندن برای همه یکنواخت و سخت به نظر می رسد. اما آیا می دانستید که با وجود پیشرفت های دنیای تکنولوژی دیگر همه چیز به اندازه قبل غیرممکن نیست؟!
کافی است تا در خانه بشینید و سفری را آغاز کنید که پیش از آن آرزویش را داشته اید اما حتی پایتان را از خانه بیرون هم نگذارید!

.

 

این روزها با چند کلیک می توانید بناهای تاریخی را ببینید، به دیدار موزه ها بروید یا صداهایی را بشنوید یا با تاریخ کشورهایی از سراسر جهان آشنا شوید. بنابراین، همانطور که گفتیم، کاربرد بهتری هم برای استفاده از وسایل دیجیتال شما مثل گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ های شما وجود دارد و آن تجربه سفر آنلاین است. اما چطور می توانید این کار را انجام بدهید؟

.

 

 

از Google earth استفاده کنید!

.

 

این ابزار موثر گوگل، کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به ابزار Google street اشاره کرد. با استفاده از این امکان شما می توانید به راحتی از خانه به یک سفر آنلاین بروید و ماجراجویی کنید. بناهای معروف و جاذبه های طبیعی را روی نقشه پیدا کنید و با دید ۳۶۰ درجه پاناروما همه جا را ببینید. این می تواند یک تجربه واقعا فوق العاده باشد و البته یکی از بهترین هایی که تا به حال تجربه کرده اید.

.

 

 

عکس های پانارومای شهرهای معروف را پیدا کنید

.

 

کافی است کمی جست و جو کنید تا عکس هایی کامل از شهرهای معروف و مهم دنیا پیدا کنید. این کار باعث می شود تا نمای این شهرها را ببینید. برای مثال، در ادامه برای شما عکس پانارومای شهر توکیو در ژاپن را به نمایش گذاشته ایم که بزرگترین شهر زمین به حساب می آید و شما در این عکس می توانید با زوم کردن همه چیز را به دقت ببینید.

.

 

 

میراث فرهنگی جهانی یونسکو را فراموش نکنید!

.

 

سازمان جهانی یونسکو، تمامی میراث فرهنگی مهم در جهان را به ثبت می رساند و می توان آن ها را در وب سایت این مجموعه مشاهده کرد. در حال حاضر نزدیک به ۹۸۱ منطقه در وب سایت سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. برخی از این مناطق مهم و باارزش در بخش هایی از زمین واقع شده اند که حقیقتا سر زدن به آن ها مشکل است. درنتیجه شاید این بهترین روش برای بازدید از میراث فرهنگی جهان باشد!

جالب این جا است که بسیاری از فرهنگ های دوردست، به همین منظور اقدام به برگزاری تورهای مجازی می کنند. این درحالی است که به طور هم زمان اطلاعات مربوط به این مناطق نمایش داده می شود.

.

 

این روزها با توجه به شرایط موجود، تورهای مجازی و سفر آنلاین بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. به ویژه که می توانیم درحالی که در نهایت امنیت و آسایش در خانه نشسته ایم، پا به جهان های دیگری بگذاریم و با تمدن های دیگر، آثار تاریخی و غیره آشنا شویم. نکته دیگر این که شاید این تورهای مجازی برای بازدید از شهرها، موزه ها و آثار تاریخی، کنجکاوی ما را برانگیزد تا شاید در اولین فرصت بتوانیم در عالم واقعیت نیز روزی از این جاذبه های فوق العاده بازدید کنیم. شما در این مورد چه نظری دارید؟

.

 

منبع: ۱۱۸سفر