آیا می دانستید که قبل از فرانسه، در اصفهان بود که بلوار برای اولین بار کشیده شد؟ خیابان چهار باغ فضایی برای پیاده روی و حرکت کالسکه ها بود.

 

 

امروز شهر نصف جهان به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است. به همین خاطر وجود مراکز اقامتی و هتل های چند ستاره در این شهر، لازم است. هتل سفیر اصفهان از بهترین های اقامت در اینجاست. با وجود زاینده رود و مردمی که در زیر طاق های پل خواجو آواز سر می دهند، تمام گردشگران خاطره ای خوب از این شهر دارند.

 

مدتی بود که برای سفر و ایران گردی برنامه می ریختیم و در نهایت اصفهان را انتخاب کردیم. من و تمام دوستانم موافق بودیم که در سفر ۳ روزه خود، هتلی بگیریم که به جاذبه های شهر نزدیک باشد. در نهایت تصمیم به هتل سفیر اصفهان شد. در ادامه آنچه که در اقامت در هتل سفیر یافتیم را به شما خواهم گفت.

 

در مجله ی گردشگری بوم نشین تمام امکانات و ویژگی های هتل را می گوییم. اگر تا انتهای متن همراه باشید، شما هم دلیل انتخاب این هتل ۴ ستاره اصفهان را توسط من و دوستانم می یابید.

 

 

شهر اصفهان، پایتخت فرهنگی جهان

 

شهر باغ ها و عمارت های میانی باغ که اطراف بناهای تاریخی را پوشانده اند. فضای شاد، خنک و مفرح برای قدم زدن و کمی فکر را آزاد کردن! بهتر نیست بخشی از سفر را به نشستن در کنار حوض بزرگ باغ هشت بهشت بگذارنید؟ در نهایت هم برای تماشای جاهای دیدنی اصفهان به سمت میدان نقش جهان کمی پیاده روی کنید. وقتی در هتل سفیر اصفهان باشید، به راحتی می توانید در مدت زمان ۵ دقیقه در این مکان ها باشید. با کمی پیاده روی به مسجد و مدرسه چهار باغ، هشت بهشت، چهلستون و میدان نقش جهان می رسید.

 

حتی دسترسی به دیگر نقاط شهر هم، برایتان آسان است. تاکنون از خود پرسیده اید که چرا تعداد طاق های سی و سه پل، ۳۳ طاق است و چرا عدد دیگری نیست؟ این پل را مسلمانان برای ارتباط به ارمنی های آن سمت زاینده رود ساخته اند. اگر وارد این شهر شدید، پیشنهاد می دهیم که راهنمای سفر به اصفهان را بخوانید. در این راهنما اطلاعات بیشتری از شهر مرکزی ایران پیدا خواهید نمود.

 

 

تاریخچه هتل سفیر اصفهان در مرکز شهر

 

هنوز زمان زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ ۸ ساله با عراق نگذشته بود که آبادانی شروع شد. در این سال ها، برای سفر به شهرهای معروف ایران، مقدماتی فراهم شد. هتل سفیر اصفهان هم در توسعه رونق و آبادانی در نصف جهان شکل گرفت. بنابراین در خیابان آمادگاه و در حدود سال ۱۳۷۱، هتلی در ۵ طبقه ساخته شد. خوشبختانه در سال ۱۳۹۰ شمسی این هتل را بازسازی کردند و فضای تمیز و زیباتری مخصوصا در اتاق ها طراحی نمودند.

 

در هتل ۴ ستاره سفیر اصفهان حدود ۱۰۰ اتاق با انواع تخت ها برای انتخاب مهمانان وجود دارد. بنابراین به راحتی می توانید آنچه که مد نظرتان است، پیدا کنید. شاید یکی از دلیل های شناخته شدن این هتل، قرار گرفتن در مجاورت بنای تاریخی عباسی یا همان هتل عباسی امروز است. اگر چه هتل های ۴ ستاره اصفهان بی شمارند اما انتخاب هتلی که به جاذبه ها نزدیک باشد، انتخابی معقولانه است.

 

 

معرفی اتاق های هتل سفیر اصفهان

 

تعداد اتاق های سفیر ۱۰۰ و مجموع تخت های آن به ۳۰۰ تخت می رسد. تخت هایی که اقامت بزرگسالان و کودکان را در راحتی کامل فراهم نموده است. هزینه اقامت کودکان زیر ۲ سال رایگان محاسبه می شود. برای کودکان مابین ۲ تا ۷ سال هم، تنها هزینه نصف قیمت اتاق ها را خواهید پرداخت. این موضوع درحالی است که هزینه اقامت هر شب بزرگسالان در هتل ۴ ستاره سفیر بسیار مناسب است. در بعضی از روزهای سال هم، تخفیف ها ۵۰ درصد حتی قیمت ها را به نصف قیمت هتل سفیر اصفهان می رساند. ارزان ترین هتل را در مطلب معرفی هتل همام اصفهان خواهید یافت.

 

جدای از هزینه اقامت در چنین هتل ۵ طبقه ای، امکانات اتاق ها هم مهم هستند. در هر اتاق تخت های دو نفره، یک نفره بزرگ و گاهی هر دو را خواهید دید. نوع اتاق های هتل، بر اساس نوع تخت و تعداد نفراتی است که می توانند در آن اقامت داشته باشند. انواع اتاق های هتل سفیر اصفهان به این ترتیب است:
اتاق های دو تخته
اتاق های یک تخته
اتاق های سه تخته
سوئیت دو نفره
آپارتمان دو خوابه چهار نفره
هر چه به تعداد نفرات درون اتاق افزوده شود، قیمت ها به ازای هر نفر یک شب، کاهش پیدا می کند. به این معنی که اگر به دنبال قیمت اتاق مقرون به صرفه هستید، به سراغ اتاق های سه تخته یا دو تخته بروید. اتاق های یک تخته اگر چه راحتی و آزادی عمل بیشتری دارند اما هزینه اقامت بیشتری هم خواهند داشت. قیمت اتاق های یک هتل، به مساحت اتاق هم بستگی دارد. مثلا سوئیت ها و آپارتمان ها هزینه بیشتری به نسبت دیگر اتاق ها دارند. و اما امکانات اتاق در تمام این نوع اتاق ها، یکسان است.

امکانات درون اتاق های ۴ ستاره

 

صبحانه رایگان روی تمام اتاق ها وجود دارد. پکیج صبحانه را در امکانات رفاهی خواهید دید. تمام سرویس های بهداشتی درون اتاق ها، از نوع فرنگی هستند. این موضوع به تمیزی بیشتر اتاق ها کمک کرده است. البته در هر طبقه از هتل می توانید سرویس بهداشتی ایرانی هم پیدا کنید. تعدادی از اتاق ها مانند سوئیت ها در حمام وان دارند و بعضی دیگر تنها دوش!

 

اگر حتما وان در اتاق می خواهید، به هنگام رزرو هتل سفیر اصفهان از پذیرش به این موضوع تاکید کنید. درون حمام وسایل بهداشتی مورد نیاز از قبیل شامپو، صابون، خمیر دندان و حوله تمیز هست. پس لازم نیست برای آوردن شامپو و صابون درون چمدان ریسک کنید. اگر نیاز به سشوار داشتید، در سرویس های بهداشتی آن را خواهید یافت. بنابراین این وسیله را هم از لیست لوازم ضروری سفر خود خط بزنید.

 

در فضای درون اتاق ها، میز کار و صندلی، مبلمانی راحتی، تخت با ملافه های تمیز و بسیار نرم و میز آرایشی خواهید دید. در کمد لباس، تمام لباس های خود را آویزان کنید تا چروک نشوند. سیستم سرمایشی و گرمایشی در مدل چیلر وجود دارد. برای استراحت و تفریح هم، تلویزیون صفحه تخت، یخچالی کوچک و چای سازی قرار داده شده است. اما اینترنت هتل آن هم به صورت وای فای امکان دیگری است که از آن لذت خواهید برد. سرعت اینترنت در اتاق ها، آنقدر هست که بتوانید به شبکه های اجتماعی خود، نگاهی بیندازید و معطل نشوید.

 

 

امکانات رفاهی و تفریحی هتل سفیر

 

در هر یک از طبقات این ساختمان، جاذبه ای تفریحی وجود دارد. استخر هتل سفیر اصفهان یکی از پرطرفدارترین فضاهای هتل است که نیاز به شارژ دارد. زمانی را در سونا و جکوزی با فضایی که بسیار شبیه حمام های ایرانی یا ترکی است، بگذارنید. اگر دوست دارید که همچنان برنامه هر روزه ورزش خود را دنبال کنید، سالن ورزشی هتل سفیر آماده است. این سالن با تجهیزات بدنسازی تجهیز شده است و فضای خوبی برای انجام نرمش و ورزش روزانه است. خدمات پذیرایی در اتاق ها و همچنین جوابگویی پذیرش شبانه روزی است. پس حتی شب هنگام هم می توانید قهوه ای سفارش دهید و با هم اتاقی خود تا صبح حرف بزنید و بیدار باشید.

 

اینترنت رایگان را در لابی و فضاهای عمومی هتل مانند رستوران دارید. از خوبی های این هتل ۴ ستاره، داشتن امکاناتی برای ورود مهمانان و گردشگرانی است که از ویلچر استفاده می کنند. در طبقه اول، مغازه هایی خواهید دید که محصولات صنایع دستی و شیرینی های اصفهانی را می فروشند. فرش های ایرانی بی نظیریی را در این فروشگاه خواهید دید.

 

سالن مجلل هتل برای همایش ها و حتی مراسم های عروسی مکانی بی نظیر است. این موضوع بیشتر برای گردشگران خارجی جذاب است. اینکه از نزدیک مراسم عروسی ایرانی را تماشا کنند. سالن کنفرانس هم با گنجایش ۱۵۰ نفر در طبقه پنجم قرار گرفته است. پارکینگ هتل عمومی است و دیگر امکانات و خدمات هتل ۴ ستاره سفیر اصفهان را در زیر بخوانید.

 

فکس و فتوکپی خودپرداز مغازه و فروشگاه سوپر مارکت بیرون هتل
پله اضطراری و آسانسور کافی شاپ رستوران صرافی
اتاق انباری چمدان ها نمازخانه در لابی تلویزیون و مبلمان در لابی دستگاه واکس کفش
زنگ هشدار میز پذیرش تاکسی سرویس و شاتل ترانسفر فرودگاهی با هزینه کرایه ماشین بدون راننده

آشنایی با رستوران هتل

 

در آخرین طبقه هتل، می توانید رستوران را بیابید. فضایی تماما شیشه ای که نمای سرتاسری از شهر را به شما ارائه می دهد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، بین المللی، فست فودی، گیاهی، دریایی و محلی شهر برای سفارش در منو هستند. اگر از نگاه کردن به صفحه منو خسته شده اید، به سراغ بوفه بروید. خودتان بشقاب غذای مورد علاقه خود را پر کنید.

 

کافی شاپ در لابی و رستوران در طبقه آخر قرار دارد. آسانسور شیشه ای لابی شما را به طبقات بالایی هتل می رساند. منوی صبحانه هتل کامل و ترکیبی از صبحانه گرم و سرد است. سفارش انواع نوشیدنی ها مانند چای، قهوه، آب میوه ها و شیر بسته به انتخاب شماست. غذاهای گرم صبحانه شامل انواع تخم مرغ و املت ها، حلیم و عدسی و نیمرو می شود. صبحانه سرد هم از تنوع خوبی برخوردار است.
از دیگر هتل هایی که دارای رستوران شیشه ای در پشت بام است، هتل آسمان اصفهان بوده که پیشنهاد می دهیم آن را هم نگاهی بیندازید.

فاصله هتل سفیر تا جاهای دیدنی اصفهان

 

بیشتر جاهای دیدنی اصفهان در اطراف یا نزدیکی هتل سفیر اصفهان قرار گرفته اند. همین دلیل برای من و دوستانم کافی بود تا به سراغ این هتل برویم. چرا که فاصله هتل تا مرکز شهر ۲ دقیقه است. تنها با کمی پیاده روی می توانید خود را به تک تک جاذبه های گردشگری اصفهان که در ادامه می آوریم، برسانید.
سی و سه پل
ساختمان چهلستون
عمارت تاریخی کاخ هشت بهشت
میدان نقش جهان
عمارت عالی قاپو
آتشگاه
منار جنبان
پل خواجو
باغ پرندگان
باغ گل ها
مهمانسرای عباسی
قابل ذکر است که در میدان نقش جهان شما نه تنها بناهای تاریخی اصفهان مانند مسجد امام و شیخ لطف الله را خواهید دید. بلکه در بازار می توانید قدم بزنید و از مغازه های جذاب سرپوشیده بازار دیدن کنید. این قسمت شهر پر از رستوران ها و کافی شاپ های معروف شهر است. یک وعده ناهار را در این رستوران ها از دست ندهید.
از فرودگاه تا هتل، تاکسی بگیرید تا ۲۰ دقیقه ای به مقصد برسید. راه آهن کمی از فرودگاه دورتر است و شما نیم ساعت در ماشین خواهید بود. ترمینال های اتوبوس رانی اصفهان فاصله نزدیک تری تا هتل دارند. به طور مثال ترمینال صفه تنها یک ربع تا هتل فاصله دارد و می توانید به راحتی تاکسی سوار شوید.
.

هتل سفیر اصفهان، آدرس و شماره تلفن

 

همانطور که خواندید، رزرو هتل سفیر اصفهان به صورت آنلاین و در خانه امکان پذیر است. تنها کافیست به سایت رسمی هتل سفیر اصفهان یا سایت رزرو هتل در اصفهان  مراجعه کنید. برای دسترسی بهتر به هتل آدرس و شماره تلفن هتل سفیر اصفهان در ادامه آورده می شود.
آدرس هتل سفیر در اصفهان: خیابان آمادگاه یا خیابان مدنی روبروی هتل عباسی
شماره تلفن هتل سفیر: ۳۲۲۲۲۶۴۰ ۰۳۱
سایت هتل سفیر اصفهان برای بررسی بیشتر امکانات هتل: safirhotel.net

تمام اتاق های هتل سفیر، صبحانه رایگان دارند؟

 

بله. فرقی ندارد کدام یک از اتاق ها را انتخاب کنید. تمام اتاق های این هتل، صبحانه رایگان دارند.

می توان با ماشین شخصی تا ورودی هتل رفت؟

 

در حقیقت هتل سفیر در مرکز و محدوده ترافیک شهر اصفهان قرار گرفته است. در واقع طرح زوج و فرد اصفهان از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ اعمال می شود. در غیر این ساعت ها می توانید وسیله نقلیه خود را به نزدیکی هتل برسانید. پارکینگ عمومی کنار هتل، تنها تا ساعت ۱۲ شب ورودی می پذیرد.
نظرات درباره هتل سفیر اصفهان متفاوت بوده است. بسته به سلیقه خود، می توانید تفریح و ویژگی خاصی را در این هتل دوست داشته باشید. اگر تاکنون در هتل ۴ ستاره سفیر یا هر یک از هتل های اصفهان اقامت داشته اید، برای ما کامنت بگذارید. از تجربیات اقامت و امکانات هتل سفیر اصفهان برای ما بنویسید و راهنمای دیگران باشید.
منبع: الی گشت