سفر به آبشار وارک ، آبشار پلکانی خرم آباد

نوبتی هم که باشه نوبت میرسه به منطقه ای زیبا در خرم آباد لرستان، خوش آب و هوا ودیدنی “وارک” ، منطقه ای که پر از درخت های بلوط ، گلابی ، زالزالک و انجیر کوهیه. پوشش گیاهی و آب و هوای این منطقه به قدری جذابه که هر کسی که مسافر اونجاست رو وادار می کنه ساعات بیشتری رو اونجا بگذرونه.
به جنوب شرقی خرم آباد که رسیدید ، چند کیلومتر بالاتر از آبشار نوژیان ، به روستای زیبای وارک می رسیم. روستایی نسبتا گرم که همسایه ی سه استان اصفهان ، خوزستان و چهار محال و بختیاریه و شاید دلیل این زیبایی طبیعتش همین تنوع جغرافیاییش باشه. این منطقه هم از اقامتگاه های بومگردی خالی نمونده و اطراف منطقه ی وارک ، امکان اقامتگاه بوم گردی برای علاقه مندان فراهم شده. اما مگه میشه توی سرزمین آبشار ها ، و توی منطقه ای با این پوشش گیاهی و آب و هوا یه آبشار زیبا زندگی نکنه ؟

آبشار وارک
با حدود یک ساعت پیاده روی ، از روستا که حرکت کنید به یه آبشار می رسید ، آبشاری که از دیدنی های لرستان هست و جز زیباترین جاذبه های گردشگری لرستان محسوب میشه ” آبشار وارک “. آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی خرم‌آباد قرار داره و فاصله اش تا شهر خرم‌آباد حدود ۴۸ کیلومتره. سرچشمه آبشار وارک یک صخره سنگیه از دل کوهه و پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو میریزه و آبشار دوم رو به وجود میاره و آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان خرم آباد قرار داره . در فصل کم‌آبی ارتفاع قسمت اول ۷ متر با عرض حدود ۱۲ متر و قسمت دوم ۱۵/۵ متر با عرض ۵/۵۶ متر یکی از زیباترین منظره‌ها رو میسازه. حداکثر ارتفاع آبشار وارک به ۵۷ متر می‌رسد و عرضی معادل ۵۰ متر داره. اطراف آبشار وارک پوشیده از درختان بلوط، گلابی و زالزالک هست.

مسیر های دسترسی به آبشار وارک
فاصله آبشار از سه راهی پلیس راه خرم آباد – بروجرد حدود ۴۰ کیلومتر میشه. اگه از پلیس راه حدودا ۱۴ کیلومتر در جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب برید، به یه سه راهی می رسید که تابلوی راهنمای آبشار نوژیان در سمت رو به روی جاده نصب شده و برای رسیدن به آبشار وارک خرم آباد ، از همین جاده استفاده میشه.
بعد از طی مسافتی به یه سه راهی میرسید که اگه به سمت مشرق ( دست چپ ) بپیچید به آبشار نوژیان میرسید و اگه به سمت غرب ( دست راست ) بپیچید به آبشار وارک میرسید . توی مسیر اصلا حوصلتون سر نمیره ، مسیر آبشار پر از درختان بلوط و جنگله . محیط اطراف آبشار وارک به قدری زیباست که جذابیت رسیدن به آبشار وارک رو چندین برابر می کنه.
همونطور که گفتم ، برای رسیدن به آبشار وارک ، باید یه مسیری رو پیاده رفت ، مسیر کاملا بکر و دست نخورده مونده و به قدری زیبا و خوش آب و هواست که خستگی راه رو حس نمی کنید.