سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری کدامند؟
قسمت سخت آن ‌می‌تواند این باشد که تصمیم بگیرید که ‌می‌خواهید وقت خود را برای یادگیری چه زبانی اختصاص دهید. بعضی از زبان‌ها آسان تر از سایر زبان‌ها ‌می‌باشند، اما برای کسانی که در معرض این چالش هستند، یادگیری یک زبان دشوارتر ‌می‌تواند بسیار مهیج‌تر باشد.

 

شما به عنوان یک انگلیسی زبان و(شاید) یک زبان‌آموز مشتاق، احتمالا در مورد این که چه زبانی سخت‌تر است کنجکاو بوده‌اید. احتمالاً حدس‌هایتان را هم زده‌اید. آیا عربی، چینی، ژاپنی و … جزو زبان‌های سخت دنیا می‌باشند؟

زمان آن فرا رسیده است! بیایید کشف کنیم که یادگیری کدام یک از این زبان‌ها سخت‌تر است؟

پس از انجام برخی تحقیقات، به این نتیجه رسیدیم که قابل اطمینان‌ترین منبعی که ما ‌می‌توانیم از آن استفاده کنیم، FSI (موسسه خدمات خارجی) دولت ایالات متحده است.

FSI حدود ۸۰۰ دوره آموزش زبان در ۷۰ زبان با بیش از ۷۰ سال تجربه در آموزش دیپلمات‌های آمریکایی و کارمندان امور خارجه برای یادگیری زبان‌ها دارد.

چه چیزی باعث ‌می‌شود که یادگیری یک زبان سخت شود؟

قبل از اینکه به جزئیات زبان‌های موجود در لیست خود بپردازیم، باید به آنچه یک زبان را دشوار ‌می‌سازد، بپردازیم.

عامل اصلی این است که تفاوت آن با زبان مادری شما چقدر است. برای مثال در حال حاضر یادگیری هر زبانی که از الفبای غیر رومیایی استفاده ‌می‌کند برای انگلیسی زبان‌ها دشوار است.

 

به نظر ‌می‌رسد زمانی که بزرگسالان چیز جدید یاد ‌می‌گیرند، ذاتاً به روش‌ها و عادت‌های قدیمی خود بر‌‌می‌گردند. به همین دلیل، یادگیری یک زبان برای یک بزرگسال ‌می‌تواند یکی از دشوارترین تلاش‌هایی باشد که فرد ‌می‌تواند به عهده بگیرد. با این حال، غیرممکن نیست.

در حالی که کودکان قادرند زبان‌ها را طبیعی‌تر یاد بگیرند و هرچه جوان‌تر باشند، آسانتر ‌می‌شود.

چرا یادگیری برخی از زبان‌ها سخت‌تر از سایر زبان‌ها ‌است؟
یادگیری یک زبان جدید همیشه دشوار خواهد بود، اما قطعاً مواردی وجود دارند که آموختن آنها به طور قابل توجهی چالش برانگیزتر از سایرین خواهد بود.
فاکتورهای مختلفی باعث ایجاد سختی در یادگیری زبان‌ها ‌می‌شود که یکی از این فاکتورها وفق دادن خود با سیستم گرامری زبان جدید ‌است.
اگر به دنبال این هستید که ‌می‌خواهید به مغز خود ورزش خوبی بدهید، انتخاب یکی از زبان‌های موجود در لیست ما برای شما بسیار جالب ‌است.

 

۱۰ مورد از زبان‌های سخت دنیا برای یادگیری

 

۱- زبان چینی ماندارین

 

ماندارین جزو زبان‌هایی است که افراد زیادی در دنیا با آن صحبت ‌می‌کنند و جزو سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است علی الخصوص برای انگلیسی زبان‌ها.

در حال حاضر یادگیری شخصیت‌های چینی بسیار دشوار است زیرا بیش از صد کاراکتر متفاوت وجود دارد، اما درواقع لهجه چیزی است که مانع از انتخاب تصادفی این زبان ‌می‌شود.

لهجه برای گویندگان انگلیسی چالش برانگیز است، بنابراین چندین سیستم رونویسی آوایی مختلف وجود دارد.
سیستم اصلی hànyǔ pīnyīn است، که به طور رسمی در چین و همچنین انتشارات چینی غربی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. اگرچه این سیستم رومانیایی از حروف الفبای انگلیسی (لاتین) استفاده ‌می‌کند، اما اگر بخواهید به صورت خاموش از آن استفاده کنید، یادگیری تلفظ کلمات آن بسیار سخت ‌می‌شود.

اگرچه یادگیری ماندارین یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای انگلیسی زبانان است، اما مزایای بسیاری دارد.

 

۲- زبان عربی

 

زبان عربی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین زبان‌ها ‌است که به دلایل قابل توجهی در جایگاه شماره دو ما قرار دارد.

عربی کلاسیک و عربی استاندارد مدرن دو شکل اصلی زبان عربی است، عربی کلاسیک در قرآن و ادبیات کلاسیک مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

عربی استاندارد مدرن نوعی است که امروزه همه عرب زبان‌ها از آن استفاده ‌می‌کنند و واژگان متفاوتی نسبت به عربی کلاسیک دارند. در کنار این تمایز، تغییرات در هر منطقه عربی زبان وجود دارد.

قوانین نگارش برای اعداد و کلمات یکسان نیست. عربی را ‌می‌توان علاوه بر اسکریپت‌های خاص خود، با استفاده از اسکریپت‌های عبری، سریانی و لاتین نیز نوشت.
همه این عوامل فقط نوک کوه یخی است زمانی که ‌می‌توان یادگیری زبان عربی را دشوار دانست. با این حال، اگر به این زبان تسلط پیدا کنید، به راحتی ‌می‌توانید با ۲۲۱ میلیون نفر در بیش از ۳۵ کشور ارتباط برقرار کنید.

 

۳- زبان ژاپنی

 

زبان ژاپنی یکی دیگر از زبان‌های سخت دنیا است که بیش از ۱۲۸ میلیون نفر با آن صحبت ‌می‌کنند.

در حالی که این زبان تعداد زیادی از کلمات را از زبان چینی وام گرفته است. ژاپنی‌ها هیچ ارتباطی با چینی‌ها ندارند و حتی یادگیری زبان ژاپنی برای چینی زبان‌ها نیز دشوار ‌است.

همچنین تفاوت بین لهجه زن و مرد در هنگام صحبت به زبان ژاپنی وجود دارد که زبان آموزان باید توجه داشته باشند. از این گذشته، ژاپنی‌ها را ‌می‌توان به سه نوع نوشتاری اصلی هیراگانا، کاتاکانا و کانجی تفکیک کرد.

خوشبختانه برای زبان آموزان، محبوبیت انیمیشن‌های ژاپنی باعث شده است تا تلفظ این زبان پیچیده آسان‌تر شود.

 

۴- زبان مغولی

 

مغولستانی یک زبان کمتر شناخته شده است و تنها حدود ۵ میلیون گوینده در ۴ کشور وجود دارد. زبان ملت مغولستان در واقع خلخا (حلها) است که فقط یکی از چندین نوع مغول است.
مغولستانی‌ها متون سنتی خود را در ستون‌های عمودی و به صورت از بالا به پایین از چپ به راست می‌نویسند اما الفبای سیرلیک مغول مدرن‌تر در جهت چپ به راست نوشته شده است. سرعت پایین سخنران‌ها دسترسی به این زبان را سخت ‌می‌کند و همچنین موانع یادگیری یک الفبای جدید و یادگیری لهجه را دشوار ‌می‌نماید. اما پس از یادگیری این زبان، شما ‌می‌توانید به راحتی با بومیانی که در طول سفر خود ملاقات ‌می‌کنید ارتباط برقرار کنید.

 

۵-زبان فنلاندی

 

فعلاً از زبان‌های آسیایی دور ‌می‌شویم، بیایید به زبان بعدی در لیست ما نگاهی بیندازیم. فنلاندی تحت خانواده اوریایی است و زبان رسمی فنلاند است و به عنوان یکی از زبان‌های سخت دنیا به شمار می‌آید.

زبان فنلاندی با داشتن کمتر از ۶ میلیون گوینده در سرتاسر جهان، یکی از زبان‌های دشوار جهان ‌است. عامل اصلی سختی که زبان آموزان باید بر آن غلبه کنند، سیستم هماهنگی مصوت‌ها ‌است که اگر بتوانند از پس این مرحله بربیایند ‌می‌توانند این زبان را به راحتی یاد بگیرند.

 

۶-زبان روسی

 

الفبای سیریلیک را که برای مغولی یاد کردیم به خاطر دارید؟ الفبای روسی از همان اسکریپت سیریلی سرچشمه گرفته است. زبان روسی با داشتن ۲۶۰ میلیون گوینده یکی از زبان‌های شناخته شده در لیست ما ‌است.
با این وجود، دشواری این زبان اسلاوی شرقی را دست کم نگیرید. چیزی که یادگیری روسی را دشوار ‌می‌کند تلفظ آن است. هزاران رسانه وجود دارد که روسی را به سمت مردم آورده است.

 

۷-زبان تایلندی

 

برگردیم به سمت زبان‌های آسیایی، که در لیست ما زبان تایلندی است. این زبانی است که از چندین زبان دیگر از‌جمله لائوس، سانسکریت و خمر قدیم نشات ‌می‌گیرد.

در حالی که چندین حرف ‌می‌توانند نمایانگر همان صامت باشند، آنچه که یادگیری زبان تایلندی را بسیار دشوار ‌می‌کند این است که یک زبان آهنگین با ۵ تن است.

این ساختار همچنین با زبان انگلیسی بسیار متفاوت است زیرا فاصله نشان دهنده پایان بندها و جملات به جای کلمات هستند. خوشبختانه، تایلند میزبان برخی از شهرهای توریستی ‌است.

بنابراین برای آنکه بتوانید عبارات مهم را یاد بگیرید، بهتر است که به آنجا بروید.

 

۸- زبان کره‌ای

 

با ظهور درام‌های K-pop و کره‌ای، یادگیری این زبان به عنوان یکی از محبوب ترین زبان‌ها رو به افزایش است. اگر الفبای تحت تأثیر سنتی چینی‌ها را نادیده بگیریم، یادگیری الفبای مدرن، ‌هانگول بسیار ساده است.

بخش دشوار یادگیری چگونگی ترکیب حروف در بلوک‌های هجا است که برای شکل دادن کلمات استفاده ‌می‌شود.

همچنین Palatalization آن با انگلیسی متفاوت است یعنی این که در این زبان برخی از صامت‌ها وجود ندارند یا برای تشکیل یک صامت با هم ترکیب ‌می‌شوند. اگر برای یادگیری این زبان به کمک نیاز دارید، یک میلیون منبع از جمله جریان اصلی K-drama و آهنگ‌های K-pop وجود دارد.

 

۹-زبان یونانی

 

اگر طرفدار سس تاتزیکی یاماما میا هستید، پس ممکن است زبان یونانی زبان مورد علاقه شما باشد. با این وجود هشدار داده ‌می‌شود، زیرا این زبان، زبانی چالش برانگیز است.
الفبای یونانی از الفبای فنیقی با الفبای یونانی با استفاده از صامت‌های فنیقی برای نمایش صداهای مصوت تهیه شده است. این الفبا همان چیزی است که زبان یونانی را برای انگلیسی زبانان چالش برانگیز ‌می‌نماید.
گرچه یکی از دشوارترین زبانها برای یادگیری است، اما غیرممکن نیست. بنابراین، به رستوران یونانی نزدیک خود بروید و ببینید که آیا ‌می‌توانید یک یونانی زبان بومی پیدا کنید که بتوانید با آن تمرین کنید.

 

۱۰-زبان تاگالوگ

 

آخرین مورد از سخت‌ترین زبان‌های یادگیری در لیست ما به آسیا و به ویژه فیلیپین باز ‌می‌گردد. زبان ملی فیلیپینی است که یک ثبت استاندارد تاگالوگ است.

تاگالوگ نوع خاصی از سیستم نوشتن دارد، الفبای Baybayin، که در آن هر صامت حاوی یک حرف صدا دار / a / است. برای تمایز در یک حرف صدادار دیگر، به صداهای جداگانه یا نقاط لازم است.

انتقال به الفبای Baybayin به احتمال زیاد برای بسیاری از افراد چالش خواهد بود، اما افرادی که به دنبال چالش هستند یا افرادی که به دنبال سفر به فیلیپین هستند، یادگیری این زبان را بسیار تحقق بخش خواهند یافت.

امیدواریم سخت‌ترین زبان‌های دنیا را مطالعه کرده و برای یادگیری بعضی‌هایشان مشتاق شده باشید.

 

منابع:

bilingualkidspot

mondly