اصفهان استانی دیدنی در میانه فلات ایران است که بیشتر آن را به جاذبه های تاریخی اش می شناسیم اما این استان برای طبیعت گردان هم جاذبه های طبیعی زیادی دارد.

.

 

 

استان اصفهان مناطق شهری زیادی را در خود جای داده که یکی از آن ها زرین شهر در جنوب غربی استان است. این شهر در کنار بزرگراه اصفهان به چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی زاینده رود قرار دارد و از مناطق تفریحی استان اصفهان به شمار می رود. یکی از جذاب ترین جاذبه های این شهر پارک ساحلی زرین شهر است، پارکی که تمام انتظارات شما از یک گردشگاه تفریحی را برآورده می کند. می خواهیم درباره پارک ساحلی زرین دشت حرف بزنیم، در ادامه بوم نشین را همراهی کنید.

.

 

 

زرین شهر مرکز شهرستان لنجان در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان جای دارد و با طبیعت شگفت انگیزش یکی از جذاب ترین شهرهای استان است. شهر زرین دشت پارک های زیادی را در خود جای داده که یکی از پرطرفدارترین آن ها پارک ساحلی زرین دشت است. گذر زاینده رود از قلب زرین شهر پارک ساحلی جذابی را در این شهر ایجاد کرده که در فصل بهار و تابستان مملوء از گردشگر است.
حاشیه زاینده رود در زرین دشت یکی از مهمترین مناطق ییلاقی اصفهان است، رودخانه با گذر از باغ ها و بیشه ها باعث چشم اندازهای سرسبز و آب و هوای خنکی شده که هر طبیعت دوستی را سر شوق می آورد. پارک ساحلی زرین دشت درست در اطراف رودخانه و در قسمت جنوبی شهر ساخته شده و یکی از دیدنی ترین جاذبه های این منطقه را شکل داده است. این پارک با مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع فضای مناسبی را برای تفریح و استرات خانواده ها پدید آورده و با آب و هوای خوب و خنک یکی از بهترین مناطق استان برای گذراندن روزهای گرم تابستان است.
.
یکی از جذابیت های این پارک که گردشگران زیادی را به نقطه می کشاند دریاچه ای مصنوعی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع است که برای پرورش ماهی و قایق رانی استفاده می شود. مسیر پیاده روی و درختان سرسبز و زیبا در حاشیه دریاچه به جذابیت های این پارک افزوده است به طوری که امکان ندارد طبیعت دوست باشید و چشم اندازهای این پارک شما را به وجد نیاورد. در دریاچه قایق هایی هست که می توانید برای تفریح و قایق سواری از آن ها استراحت کنید و لحظاتی متفاوت و هیجان انگیز را بگذرانید. مطمئنا یکی از لذت بخش ترین تفریحات در این پارک، قدم زدن در کنار دریاچه و لذت بردن از چشم انداز فضای سبز و درختان است که خاطرات ماندگاری را برای همیشه در ذهنتان ثبت می کنند.
.
پارک ساحلی زرین شهر به خصوص در فصل بهار در زیباترین حالت ممکن است و از آنجایی که زرین شهر در مسیر ارتباطی چندین استان دیگر قرار گرفته گردشگران زیادی از جاذبه های آن دیدن می کنند. این پارک با چشم اندازهای رویایی و امکانات متنوع تفریحی نه فقط مردم اصفهان بلکه گردشگران دیگر شهرها را هم به این نقطه جذب می کند.
پارک ساحلی زرین شهر در قسمت جنوبی شهر و در حاشیه ی شمالی زاینده رود جای دارد و با فضای سبز زیبا و چشم نواز و امکانات تفریحی جایی عالی برای گشت و گذار و گذراندن یک روز شاد و مفرح است. زمان ساخت اولیه ی این پارک به حدود ۲۴ سال قبل برمی گردد ولی از آن زمان تا به حال پارک بزرگ تر و امکانات زیادی به آن اضافه شده است. برای تفریح ساکنان اطراف به امکانات این پارک توجه ویژه ای شده به طوری که برای افزایش گردشگرانش امکاناتی مثل رستوران ها، ویلاهای مسکونی، فضای سبز و … به آن اضافه شده است.
.
اگر بخواهیم یکی از زیباترین نقاط اطراف اصفهان از نظر چشم اندازهای طبیعی را نام ببریم بدون شک یکی از آن ها پارک ساحلی زرین شهر است. در پارک ساحلی زرین شهر امکانات تفریحی زیادی مثل ماشین برقی، قطار برقی، آب نما و زمین بازی برای کودکان هست که جای مناسبی را برای تفریح کودکان و گشت و گذار به وجود آورده است. اگر عاشق چشم اندازهای پاییزی  هستید حتما مناظر رنگارنگ این پارک برای همیشه در خاطرتان باقی می ماند؛ گونه های گیاهی متنوعی که در جای جای این پارک جای دارند با فرا رسیدن فصل پاییز تغییر رنگ داده و با رنگ های قرمز، زرد و نارنجی چشم اندازهایی رویایی را خلق می کنند که تماشای آن ها گردشگران زیادی را در این فصل از سال به این منطقه می کشاند. برگ های رنگارنگی که در مسیرهای پیاده روی پارک ریخته و درختان رنگارنگ چشم اندازهای بی بدیلی را خلق کرده اند که شما را برای قدم زدن در کنار دریاچه مشتاق تر می کنند.
برای طبیعت گردی در پارک ساحلی زرین شهر باید نکاتی را رعایت کنید تا جذابیت این منطقه از بین نرود؛ از شکستن شاخه های درخت، آویزان کردن تاب از شاخه های نازک و روشن کردن آتش در کنار درختان بپرهیزید و در هنگام ترک محل، آتش را با آب و خاک خاموش کنید. در روزهای خاصی از سال مثل سیزده بدر خانواده های زیادی برای گذراندن روزی خاطره انگیز به کنار دریاچه می روند.
.
منبع: الی گشت