بی‌شک یکی از اعجاب‌انگیزترین و زیباترین جاهای دیدنی اصفهان ورزنه در ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهر است

 

 

جایی که به شهر فرشته‌های سفیدپوش معروف است چرا که بانوان این شهر همگی چادری یک دست سفید به سر می‌کنند. اما این تنها جاذبه این شهر زیبا نیست. بافت قدیمی و آثار تاریخی پرشمار، ورزنه را به یکی از شهرهای مهم نزدیکی اصفهان تبدیل می‌کند. قلعه باشکوه قورتان متعلق به دوره دیلمیان، منزل بسیار زیبای میرمیران متعلق به دوره صفویه، پل تاریخی ورزنه که آخرین پل بر روی زاینده‌رود است و مسجد جامع این شهر متعلق به دوران تیموریان و سلجوقیان همه از دیدنی‌های تاریخی این شهر محسوب می‌شود.

 

 

 

ورزنه ، شهر فرشته‌های سفیدپوش

 

جاذبه‌های ورزنه به بناهای تاریخی محدود نمی‌شود. ورزنه جان می‌دهد برای کویرگردی. یکی از زیباترین مناطق کویری ایران و جاهای دیدنی اصفهان که با امکانات درجه یک لذت کویرگردی را برایتان چند برابر خواهد کرد همین شهر ورزنه است. از ورزنه تا تالاب بین‌المللی گاوخونی هم ۳۰ کیلومتر بیشتر راه نیست. دیدن این تالاب زیبا را نباید از دست بدهید. به علاوه دیدن تپه‌های ماسه‌ای در نزدیکی این شهر لذتی تمام‌نشدنی خواهد داشت. چاه‌های آرتزین هم یکی دیگر از ویژگی‌های دشت‌های اطراف ورزنه است که دیدنشان خالی از لطف نیست. در ۶۰ کیلومتری این شهر هم دریاچه نمک خارا به زیبایی می‌درخشد.

 

 

 

در سایت واحه‌ای این منطقه می‌توانید تجربه لذت‌بخش پرواز با پاراگلایدر، موتور چهارچرخ، آفرود با ماشین‌های دو دیفرانسیل، اسکی روی شن، زیپ‌لاین و… را داشته باشید. در پارک ساحلی ورزنه هم امکان استفاده از تفریحات گوناگون نظیر قایق‌های پدالی موجود است. رستوران‌هایی با غذاهای ایرانی خوشمزه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از دیگر امکانات این منطقه است. پس در بازدیدتان از اصفهان روزی را هم به دیدن از ورزنه اختصاص دهید و حسابی کیف کنید.

 

 

 

آدرس: ۱۱۷ کیلومتری شرق اصفهان
ساعات بازدید:  شبانه‌روزی
منبع: سفر زون