هتل و هتل آپارتمان ها از جمله گزینه هایی هستند که برای اقامت در سفر پیش روی ما قرار دارند.

 

 

اگر قصد سفر به یک منطقه را دارید، برای رزرو محل اسکان گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما وجود دارد و شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود به سراغ هر یک از این محل های اسکان رفته و محل مورد نظر خود را رزرو کنید.
در این بین دو محل اسکان هستند که محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارند. این دو محل اسکان شامل هتل و هتل آپارتمان می شود اما یکی از سوالات بسیار مهم این است که تفاوت این دو چیست؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب نگاهی به تفاوت این دو انداخته و در رابطه با آن توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم.

.

ویژگی های هتل آپارتمان

 

اگر بخواهیم نگاهی به تفاوت این دو انداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم لازم است تا در وهله اول نگاهی به ویژگی های هر یک از این دو محل اسکان انداخته و توضیحات کاملی را در این زمینه ارائه دهیم. این دسته از محل های اقامت به مجتمع هایی گفته می شوند که دارای واحدهای اقامتی و سوئیت های مجهز تر از هتل بوده و در اختیار گردشگران قرار می گیرند.

 

اگر بخواهیم هتل آپارتمان را با هتل ها مقایسه کنیم باید گفت که مهم ترین تفاوت آن ها در داشتن آشپزخانه است. این به آن معنا است که با رزرو کردن یک سوئیت در هتل آپارتمان شما می توانید علاوه بر خدمات اتاق از آشپزخانه و امکانات آن نیز بهره مند شوید. هتل آپارتمان ها در آشپزخانه خود امکاناتی نظیر ظرف و ظروف، یخچال، کابینت، سینک ظرفشویی، گاز و… را نیز دارند و این مسئله باعث می شود تا شما بتوانید غذای مورد علاقه خود را در هتل آپارتمان تهیه کنید.

 

 

 

امکان آشپزی

 

از سوی دیگر اما هتل ها معمولاً آشپزخانه بزرگی نداشته و وسایل آن نیز بسیار کم است. به همین دلیل شما نمی توانید نیاز خود را برطرف کنید. به خاطر است که خانواده ها و مسافرانی که قصد دارند تا خودشان شخصاً در طول سفر آشپزی کنند، معمولا هتل آپارتمان ها را برای اقامت رزرو می کنند. در واقع علتی که نام این بناها هتل آپارتمان شده است، به دلیل شباهت و حس و حال مشابه آن با آپارتمان هایی است که شما در آن زندگی می کنید.
از سوی دیگر نکته مهم این است که قیمت هتل آپارتمان ها نیز معمولاً از هتل های معمولی و میان رده کمتر بوده و به همین دلیل این محل های اقامت محبوبیت بیشتری در بین توریست ها دارند.

.

ویژگی های هتل ها

 

از سوی دیگر به منظور بررسی ویژگی هتل ها باید گفت که این محل های اقامت با توجه به درجه و ستاره هایشان دارای امکاناتی نظیر استخر، سونا، سالن همایش، فروشگاه، آرایشگاه، مجموعه ورزشی و… هستند. در حقیقت می توان گفت هتل ها امکانات تفریحی بیشتری نسبت به هتل آپارتمان ها دارند و در واقع خدماتی بیشتری در این زمینه را ارائه می دهند.

 

افرادی معمولاً هتل ها را انتخاب می کنند که علاقه ندارند تا در طول سفر آشپزی کرده و ترجیح می دهند تا غذای خود را در رستوران هتل میل کنند. این دسته از افراد بیشتر وقت خود را به انجام فعالیت های تفریحی مختلف اختصاص می دهند و به همین دلیل به سراغ هتل ها رفته و این مکان ها را به عنوان محل اقامت خود رزرو می کنند.

 

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هر میزانی که هتل محل اقامت شما لوکس تر و با کیفیت تر باشد، به همان اندازه می توانید توقع خدمات بیشتر و امکانات متنوع تری را از این هتل ها داشته باشید. البته نباید از این موضوع غافل شوید که رزرو کردن یک هتل لوکس و مجلل می تواند هزینه بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

 

 

 

هتل برویم یا هتل آپارتمان؟

 

یکی از سوالات مهمی که مطرح می شود این است که در بین این دو کدام را رزرو کرده و در کدام یک از این دو محل های اسکان، اقامت داشته باشیم؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که جواب این پرسش به مدل سفر شما و روحیات تان بستگی دارد. اگر برای شما داشتن یک سفر اقتصادی اولویت دارد، پیشنهاد ما این است که هتل آپارتمان ها را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کنید و از سوی دیگر اگر قصد دارید تا یک سفر فوق العاده عالی و جذاب را تجربه کنید، بهتر است تا سراغ هتل ها رفته و یک اتاق در هتلی لوکس و مجلل را رزرو کنید.
در واقع همان طور که بیان کردیم هتل ها به دلیل داشتن امکانات رفاهی بیشتر به نسبت هتل آپارتمان ها گزینه بهتری برای افرادی هستند که به دنبال یک محل اقامت جذاب با امکانات رفاهی متنوع هستند.
از سوی دیگر اما اگر دوست دارید تا حس و حالی مشابه بودن در خانه خودتان را تجربه کنید، می توانید در طول سفر در یک هتل آپارتمان با کیفیت اقامت داشته باشید.
به خاطر همین تفاوت ها است که به شما پیشنهاد می دهیم اگر قصد سفر به یک منطقه را دارید، پیش از آن که وارد آن منطقه شوید، بین هتل ها و هتل آپارتمان های آن شهر محل اقامت خود را انتخاب کرده و فرآیند رزرو را انجام دهید. داشتن برنامه ریزی و بودجه بندی مشخص به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن محل اسکان مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید.

.

تشابه خدمات در هتل و هتل آپارتمان

 

نکته دیگری آن است که امروزه برخی از هتل ها و هتل آپارتمان ها نیز تلاش کردند تا خدمات مشابه یکدیگر را ارائه دهند. به عنوان مثال برخی از هتل ها بخش آشپزخانه خود را تجهیز کرده و امکانات بیشتری را در آن قرار داده اند و از سوی دیگر هتل آپارتمان ها نیز امکانات تفریحی مختلفی را برای گردشگران و توریست ها فراهم کرده است. بررسی امکانات هتل ها و هتل آپارتمان های هر منطقه به شما کمک می کند تا دید بسیار خوبی در مورد ویژگی ها و امکانات هر یک از این محل ها اسکان در شهر مورد نظر خود را بدست بیاورید و سفر فوق العاده را تجربه کنید.