حالا که بازهم محدودیت های کرونایی تمدید شدند و بهار شده و بازار سفر رفتن داغ است، چطور است یک سفر به خانه خودمان برویم؟

 

 

این بار یک مسافرت خانگی را برنامه ریزی کنید و از خانه ماندن لذت ببرید.
بیشترمان فصل بهار را بهترین زمان برای سفر می‌دانیم. مخصوصا در طبیعت تازه جان گرفته بهاری و هوای تازه، چه چیزی بهتر از اینکه سال جدید را با گشت و گذار و تفریح شروع کنیم؟ با این وجود بسیاری از ما در نوروز ۱۴۰۰ برای حفظ سلامتی خودمان و اطرافیانمان، ماندن در خانه و شهر خودمان را انتخاب کرده‌ایم. در این مطلب بوم نشین می‌خواهیم روش‌هایی را برای شادتر کردن حال و هوای خانه در بهار کرونایی امسال بهتان معرفی کنیم تا اگر به سفر نمی‌روید از بهارتان به خوبی بهره ببرید.

 

 

 

هتل را به خانه بیاورید

 

تقریبا همه‌مان پس از یک سال زندگی با کرونا، در خانه‌نشینی قهار شده‌ایم! برای همین اولین پیشنهادمان به شما این است که در بهار هم خانه‌تان را به مکانی راحت و دنج تبدیل کنید. به هتل‌هایی که رفتید و چیزهایی را که در اقامتتان دوست داشتید به یاد بیاوردید و سعی کنید بعضی از آن‌ها را برای خودتان در خانه انجام دهید. یک صبحانه مفصل، گل تازه روی میز، یا هر چیز دیگری که در هتلی تجربه داشتید می‌تواند حال و هوایتان را عوض کند.
اگر خانه‌تکانی انجام می‌دهید، با تغییر چیدمان یا رنگ برخی از وسایل می‌توانید فضای خانه را با یک مسافرت خانگی برای خودتان دلنشین و راحت‌تر کنید.

 

 

 

به کتاب و سفرنامه‌ها رجوع کنید

 

شاید این تعطیلات فرصت خوبی برای خواندن بعضی از کتاب‌هایی که در طول سال خواندنشان را به تعویق انداخته‌ایم باشد. اگر هم علاقه‌مند هستید، می‌توانید از کتاب‌های متنوع درباره سفر یا سفرنامه‌های زیادی که نوشته شده‌اند استفاده کنید، تا شاید کمی از دلتنگی‌تان برای سفر کم شود. جای کنجی را در اتاق برای مطالعه درست کنید و در دنیای خیال‌انگیز کتاب و سفر غرق شوید.

 

 

 

از حال هم بی‌خبر نمانید

 

هر چند که از دید و بازدید اقوام و دوستان به صورت حضوری محروم هستیم، اما برقراری یک تماس تلفنی یا تصویری با چند نفر از آشنایان کمی حال و هوایتان را بهاری تر می‌کند. مخصوصا اگر دوستی در شهر یا کشور دیگری دارید، می‌توانید با آن‌ها هم تماسی داشته باشید و از روزهای بهاری آن منطقه هم خبر بگیرید.

 

 

 

خاطرات و عکس سفرهای قبلی را مرور کنید

 

یادآوری خاطرات سفرهای گذشته برای بیشترمان لذت‌بخش است. کمی از اخبار کرونایی و تلویزیون فاصله بگیرید و به عکس‌ها و فیلم‌های سفرهای قبلی‌تان نگاه کنید. این بار یک مسافرت خانگی به مقصد آلبوم‌ها را برنامه‌ریزی کنید. اگر هم به عکس و عکاسی علاقه دارید، ایام نوروز فرصت خوبی برای تقویت مهارت‌های عکاسی‌تان است تا در سفرهای آینده عکس‌های حرفه‌ای‌تری از سفرتان بگیرید.

 

 

 

در پذیرایی خانه به پیک‌نیک بروید

 

اگر امکان رفتن به طبیعت و فضای باز در داخل شهر خودتان را دارید که چه بهتر، می‌توانید به سفری یک روزه دور از شلوغی و هیاهوی شهر بروید. اما همچنان پیک‌نیک را در خانه هم می‌توانید انجام دهید! با همان وسایلی که به گردش یک روزه می‌روید، چند ساعتی را با دیگر اعضای خانواده دور هم بنشینید، یک مسافرت خانوادگی را شبیه سازی کنید و از کنار هم بودن لذت ببرید. مطمئن باشید که بچه‌ها از این ایده استقبال می‌کنند.

 

 

 

خاطرات سفرتان را بنویسید

 

هنر خاصیت شفابخشی دارد و باعث می‌شود تا ذهنتان را از استرس دور نگه دارد. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تمرکز بر روی کاری خلاقانه است. برای این که حس سفر و مسافرت هم بهتان دست بدهد، می‌توانید یک دفتر خاطرات از سفرها و جاهایی که رفته‌اید درست کنید. از بلیط هواپیما، عکس، و یادگاری‌هایی که از سفر با خودتان آورده‌اید می‌توانید برای این پروژه‌ی مسافرتی استفاده کنید. هم سفرهایی که داشتید برایتان یادآوری می‌شود، هم اینکه آن‌ها را ثبت می‌کنید.

 

 

 

جای خوابتان را عوض کنید

 

تا به حال برایتان پیش آمده در شب اول سفر و به خاطر عوض شدن جایتان، کمی دیرتر بخوابید؟ شاید بد نباشد برای تنوع یک شب را در قسمت دیگری از خانه بخوابید تا همان حس و حال برایتان تداعی شود.

 

 

 

بازی‌های دسته‌جمعی را فراموش نکنید

 

در روزهای سفر، زمان بیشتر و آزادتری برای گذراندن وقت با خانواده و دوستانمان داریم. در بهار هم اگر در خانه هستیم، می‌توانیم همان روحیه را با چند بازی و انجام کارهای دسته‌جمعی ایجاد کنیم. بازی‌های فکری و گروهی گزینه‌های خوبی برای جمع کردن اعضای خانواده دور هم و برنامه ریزی مسافرت خانگی هستند. حتی از طریق بازی‌های آنلاین و یا تماس تصویری هم افراد دیگری را می‌توانید به جمعتان اضافه کنید.

 

 

 

فیلم‌هایی درباره سفر ببینید

 

فیلم‌های زیادی روحیه جست‌وجوگری را در سفر، شهرها و کشورهای مختلف به تصویر می‌کشند. شاید بد نباشد در این تعطیلات با چند بازیگر فیلم همراه شوید و با همراهی‌شان به کشف دیدنی‌های جهان بپردازید. با گشتی در اینترنت لیست بلند بالایی از فیلم‌های مسافرتی را پیدا می‌کنید. سه گانه پیش از طلوع، پیش از غروب، و پیش از نیمه شب، در هر فیلم شما را به یک شهر و دنیای متفاوت می‌برد. اگر هم دوست دارید پاریس را طوری دیگر ببینید، از تماشای نیمه شب در پاریس پشیمان نخواهید شد.

 

 

 

درباره شهرها و کشورها بخوانید

 

چقدر از شهری که در آن ساکن هستید یا دیگر شهرهای ایران اطلاعات دارید؟ درباره فرهنگ و کشورهای دیگر چطور؟ در بهار، می‌توانید لیستی از جاهایی که دوست دارید ببینید را تهیه کنید و اطلاعاتتان را درباره آن بالا ببرید. هر روز را می‌توانید به شهر یا کشور خاصی اختصاص دهید و در مورد فرهنگ، غذا، موسیقی، و دیدنی‌های آنجا بخوانید. در وبلاگ سایت بوم نشین اطلاعات جالبی را درباره شهرهای ایران می‌توانید پیدا کنید.