شهر اصفهان سومین شهر بزرگ و پرجمعیت در ایران است، هرساله گردشگران زیادی از داخل و خارج از ایران برای دیدن از این شهر زیبا و تاریخی به اصفهان سفر می کنند.

 

 

علاوه ­بر این، چندین دانشگاه رتبه برتر ایران نیز در شهر اصفهان قرار دارند بنابراین هرساله دانشجویان زیادی به شهر اصفهان نقل مکان می کنند. شهر اصفهان پر از مکان های تاریخی و فرهنگی و بازار و مراکز خرید مجهز و مدرن است اما در گوشه و کنار این مکان ها همیشه رستوران و کافی شاپ ها به چشم می خورند که هر کدام به نوعی پذیرای مسافران و بازدیدکنندگان هستند. کافی شاپ ها محل های مناسبی برای آشنایی، ملاقات‌های کاری و یا قرارهای دوستانه است. فضای دنج و دل نشین آن ها برای وقتی که می خواهید از هیاهوی دنیای خود خارج شده و کمی آسوده خاطر شوید، بسیار مناسب است. کافی شاپ های بسیاری در هر گوشه از شهر مشغول به فعالیت هستند اما مهم ترین نکته ای که یک کافی شاپ را ممتاز می کنند کیفیت آن است. در ادامه با بوم نشین همراه باشید، قصد داریم بهترین کافی شاپ های شهر اصفهان را معرفی کنیم.

 

 

کافه فیل

 

کافه فیل یکی از بهترین کافه های شهر اصفهان است که با نام کافه احساس نیز شناخته می شود، این کافه به سرو قهوه و کیک های خوشمزه اش شهرت دارد. کافه فیل دارای ۳ شعبه در شهر اصفهان است، شعبه مادر در خیابان میر قرار دارد. شعبه اصلی کافه فیل از فضای بزرگی برخورددار است و میز مرکزی با ظرفیت پذیرایی ۳۰ نفر، برای برگزاری تولد و دورهمی های بزرگ بسیار مناسب است. تنوع میز خوراک، بار سرد و بارگرم کافه فیل در این شعبه بسیار زیاد است. در اکثر شعبه های کافه فیل وعده های غذایی نهار، شام و میان وعده (فست فود) سرو می شوند.

 

شعبه دوم کافه فیل در طبقه دوم مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان واقع شده است، استراحت در این کافه دنج و شیک بعد یک پاساژگردی، حسابی خستگی را از بدنتان به­در می کند. شعبه سوم این کافه بی نظیر در هتل پارسیان کوثر اصفهان قرار دارد، این شعبه نیز بسیار بزرگ و مجهز است و شامل حیاط و دو طبقه و سالن فیزوزه‌ای در این هتل است. ظرفیت کافه بیش از ۲۵۰ نفر است و منو آن بسیار کامل و متنوع است. همان طور که از اسم کافه مشخص است سرتاسر کافه پر از مجسمه‌های کوچک و بزرگ فیل روی دیوار و طاقچه‌ها است، با هر بار نگاه کردن به این مجسمه های زیبا و با شکوه خود را در آفریقا و بین این حیوان دوست‌داشتنی تصور می کنید.

 

 

کافه رادیو

 

کافی شاپ رادیو یکی دیگر از کافه های زنجیره ای در شهر اصفهان است که شهرت و محبوبیت زیادی دارند. شعبه اول کافه رادیو در خیابان چهار باغ، شعبه دوم در گذر سعدی و شعبه سوم نیز در استانداری قرار دارند. کافه رادیو واقع در سینما سپاهان یکی از ممتازترین کافه ها در این محل است، محیط دنج و آرام آن برای شروع یک روز خوب گزینه مناسبی است. منو کافه رادیو یکی از متنوع ترین منوهایی است که تا به الان دیده اید، قهوه‌های خاص، چای دارچینی و کوکی‌های خوشمزه­ و همراه با میان‌وعده‌های مختلفی که در این کافه سرو می شود هر مشتر سخت­گیری را متحیر و راضی می کند.

 

معماری و طراحی داخلی کافه رادیو بسیار جذاب، شیک و مدرن است و در عین حال احساس راحتی و آرامش را به مخاطبان خود منتقل می کند. اگر به شعبه این کافه در استانداری سری بزنید، کافه ای را با دیوارهای آجری، سنگفرش مشکی و میزهای پایه فلزی با صفحه چوبی و کاشی های رنگی خواهید دید. در اطراف دیوارهای کافه قفسه های کتاب و تابلوهای دیوارکوب زیبای فلزکاری به چشم می خورد. کافه رادیو یک نشریه مخصوص به خود به نام قهوه‌دان دارد که همراهان همیشگی کافه به آن علاقه زیادی دارند. یکی از ویژگی های جالب این کافه ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در کافه است، هدف از این کار این است که مخاطبان کافه برای ساعتی هم که شده از فضای شلوغ دنیای مجازی جدا شده و با آرامش بیشتری در کنار عزیزان خود زمان خاطره انگیزی را سپری کنند.

 

 

کافی شاپ دیوار

 

کافه دیوار یکی از فعال ترین کافی شاپ شهر اصفهان است که از هشت و نیم صبح تا یازده و نیم شب نیز مشغول به فعالیت است. آجرنمای زیبا، چیدمان شیک و نورپردازی قشنگ از آیتم هایی است که طراحی داخلی کافی دیوار را منحصربه فرد کرده است و حس و حال خوبی را به مشتریان منتقل می کند. کافه دیوار در خیابان مشتاق دوم، ابتدای حمزه جنوبی، خیابان علامه امینی غربی قرار دارد. کافه دیوار یک کافه دنج و آرام است که در طول روز موسیقی آرام بخش در محیط پیچیده و فضا کافه را تلطیف می کند. کافه دیوار پوشیده از شش میز و صندلی چوبی زیبا است که به سبک مدرن و کلاسیک دور هم چیده شده‌اند و کادر خونگرم و خوش­برخوردی از مهمانان کافه پذیرایی می کنند. منو کافه شامل انواع قهوه، سرویس صبحانه (بیرون­بر)، میان‌وعده و فست‌فود است.

 

 

کافه آرامش

 

کافه آرامش مانند اسم خود محیطی امن و آرام است که با وجود طراحی داخلی زیبا و ظروف متفاوت خود بسیار دنج و آرامش بخش به نظر می رسد. انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم طبیعی، انواع قهوه دمی، دمنوش، پاستا، کلاب و ساندویچ در کافه آرامش سرو می شود که با بهترین مواد اولیه و با کیفیت آماده می شوند. اگر به دنبال برگزاری یک جشن تولد کوچک یا دورهمی دوستانه هستید، کافه آرامش با ظرفیت پذیرایی از ۴۰ میهمان و همچنین دو سالن ۲۰ نفره vip بهترین مکان برای برگزاری مهمانی های شما خواهد بود. از ویژگی های خوب این کافه سرویس بیرون­بر نوشیدنی های گرم است. کافه آرامش در خیابان سپاه در مجتمع کوروش قرار دارد.

 

 

شربت‌خانه فیروز

 

شهر اصفهان یکی از بزرگ ترین شهر های تاریخی ایران است که در هر گوشه و کنار آن المان های سنتی و قدیمی دیده می شود. شربت خانه فیروز یکی از کافه های محبوب شهر اصفهان است که از همین المان های سنتی در محیط کافه بهره برده است. ساختمانی که شربت خانه فیروز در آن دایر است، یک عمارت قدیمی و تاریخی با در و پنجره های چوبی و شیشه های رنگی است که خوشبختانه مرمت شده است. مدیریت کافه برای حفظ تاریخ و فرهنگ این خانه قدیمی سعی کرده است که تمامی خدماتی که عرضه می کند به نوعی نشان دهنده سنت و قدمت این خانه زیبا باشند. طراحی داخلی کافه فیروز نیز سنتی بوده و گرما و عشق را به مشتریان منتقل می کند. منو شربت خانه فیروز که به آن “اعلان” می گویند دارای طراحی قدیمی و سنتی است و شامل نوشیدنی‌های سرد، چای و دمنوش، قهوه، شربت، بستنی مخصوص و غذا است که هر کدام از آن ها نام مخصوص خود را دارند. کوفته و مسما بادمجان، انواع آش و خورش، چلو‌مرغ و کباب از غذاهای لذیذ سرو شده در منو هستند.

 

 

منبع: الی گشت