شهر اصفهان سومین شهر بزرگ ایران و ۱۴ امین کلان شهر پر جمعیت در کل خاورمیانه است. شهر اصفهان را می توان سردمدار تاریخ و فرهنگ ایران زمین دانست.

 

 

جای جای این شهر بزرگ پر از آثار تاریخی و فرهنگی است، از سی و سه پل گرفته تا بازار سنتی و باستانی همگی از دیدنی ترین مکان های تاریخی شهر اصفهان محسوب می شوند. در سال های اخیر به جز مکان های تاریخی موردی که این شهر را دوباره بر سرزبان ها انداخت، ساخت یکی از بزرگ ترین مراکز خرید ایران و حتی جهان بود. شهر اصفهان با وجود این­که یکی از شهرهای توریستی ایران به حساب می آید اما مراکز خرید بزرگ و مدرن کمی دارد، همین عامل جرقه ای ایده ساخت یکی از بزرگ ترین سیتی سنترهای ایران را در ذهن سرمایه گذران زیادی زد. از ایده تا تحقق این طرح چندین سال زمان برد اما خوشبختانه طرح ساخت سیتی سنتر اصفهان کاملا موفقیت آمیز بود. با بوم نشین همراه باشید ذر ادامه بیشتر در مورد این سازه عظیم توضیح خواهیم داد.

 

 

سیتی سنتر اصفهان یا قلب شهر اصفهان

 

سیتی سنتر اصفهان (Isfahan City Center) را می توان پس از مرکز خرید ایران مال در تهران، بزرگ ترین مرکز تجاری در ایران و هفتمین مرکز خرید بزرگ در جهان معرفی کرد. این مجموعه تجاری، توریستی و تفریحی در جنوب شهر اصفهان در نزدیک شهرهای سپاهان شهر و بهارستان و در ابتدای جاده اصفهان به شیراز واقع شده است. ایده و ساخت مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان توسط مسعود سررامی و شرکت وی، شرکت پرستیژ لند ایران سرمایه گذاری، پیشنهاد داده شد و در نهایت بعد از کش و قوس های فراوان به نتیجه رسید. سررامی اطمینان داشت که این سرمایه گذاری موفق خواهد شد، در سال ۲۰۱۶ او امیدوار بود که در نهایت تحریم ها علیه ایران برداشته شود و سرمایه گذاران خارجی نیز به این پروژه بپیوندند. او حتی ایده جذب دونالد ترامپ برای سرمایه گذاری در بخش هتل این پروژه را در ذهن خود می پروراند.

 

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان توسط معمار مداردو کادیز (Medardo Cadiz) از شرکت کادیز اینترنشنال، طراحی شده است. این مرکز در چهار فاز ساخته شده است و تقریباً ۴۶۵،۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. طراحی اصلی این سینی سنتر بزرگ شامل یک هتل ۵ ستاره، یک مرکز خرید عمومی با بیش از ۷۵۰ فروشگاه خرده فروشی، یک موزه، یک هایپرمارکت، رستوران ها، دفاتر هواپیمایی، یک پارک با تم های مختلف داخلی، یک مرکز مالی بین المللی (IFC) و یک مرکز تجارت جهانی (WTC)، و یک مرکز سرگرمی با هفت صفحه سینما است.

 

کل مجموعه سیتی سنتر اصفهان در ۷ طبقه ساخته شده است که هر طبقه مختص به بخش های مختلفی است. دو طبقه از این مجموعه به پارکینگ اختصاص داده شده است که ظرفیت آن بیش از ۵۵۰۰ اتومبیل می باشد. طبقه اول مربوط به فروشگاه زنجیره‌ای هایپراستار، طبقات دوم و سوم مختص به واحدهای تجاری و دو طبقه آخر شامل مجموعه سینمایی، سالن چند منظوره، فود کورت و سالن‌های مختلف و… است. حتی دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان سیتی سنتر نیز در این مجموعه قرار دارد.

 

 

سیتی سنتر اصفهان، کانون جذب توریست

 

در حال حاضر تنها بخش تجاری مرکز تجاری سیتی سنتر به بهره برداری و خدمت رسانی رسیده است. مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان به عنوان یکی از بزرگ ترین مجموعه های تجاری در ایران و جهان سعی کرده است تمامی برندهای معروف در داخل و خارج را به سرمایه گذاری و برعهده گرفتن نمایندگی در این مجموعه ترغیب نماید. در این مرکز تجاری بیش از ۷۵۰ فروشگاه وجود دارد، تمامی برندهای موجود در این فروشگاه ها همگی اصل و باکیفیت می باشد و از نظر قیمت نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند. از زمان بازگشایی واحدهای صنفی مختلف در سیتی سنتر اصفهان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی برای خرید به این مجموعه سر زده اند. کیف و کفش های برند، لباس های زنانه و بچگانه، کت و شلوار، انواع اکسسوری ها مانند طلا، جواهر و نقره، متنوع ترین صنایع دستی شهر اصفهان از جمله اجناسی هستند که می توانید در فروشگاه های سیتی سنتر اصفهان مشاهده کنید.

 

 

هتل بین المللی پنج ستاره سیتی سنتر اصفهان

 

سیتی سنتر اصفهان مجموعه ای از بی نظیر ترین امکانات تفریحی و توریستی را گرده هم­آورده است. در این سازه عظیم در کنار مراکز تجاری یک هتل ۵ ستاره بین المللی نیز در دست ساخت است. این هتل شاهکار ۲۹ طبقه بوده و دارای بیش از ۴۰۰ اتاق و سوئیت خواهد بود، می توان انتظار داشت که به زودی هتل ۵ ستاره سیتی سنتر به یکی از شناخته شده ترین هتل های ایران و خاورمیانه تبدیل شود. از امکانات بی نظیر این هتل می توان به آمفی تئاتر، سالن‌های ورزشی مجهز، جایگاه مخصوص فرود بالگرد، سالن‌های جلسات و کنفرانس، اتاق‌های VIP، سوئیت‌های لوکس و رستورانی مجلل و… اشاره کرد.

 

 

موزه و نگارخانه سیتی سنتر اصفهان

 

در گوشه گوشه مجموعه سیتی سنتر اصفهان امکاناتی وجود دارد که شما را شگقته زده می کند، این مجموعه را می توان اولین مرکز تجاری دانست که در کنار خود یک موزه نیز دارد. اگر از این مرکز تجاری بازدید کردید، این موزه را از دست ندهید. در موزه سیتی سنتر اصفهان آثار بسیار قدیمی از بسیاری کلکسیون های متفاوت مانند کلکسیون ساز های قدیمی به چشم می خورد.
نگارخانه سیتی سنتر اصفهان یک مجموعه فرهنگی و هنری بسیار غنی است که توجه هنردوستان زیادی را به خود جلب کرده است. آثار هنری مختلفی از هنرمندان داخل و خارج از ایران در این نگارخانه به نمایش گذاشته شده است. چندین سالن بزرگ در این نگارخانه وجود دارد که به هنرمندان اصفهانی این فرصت را داده است که آثار و شاهکارهای خود را به نمایش بگذارند.

امکانات تفریحی سیتی سنتر اصفهان

 

مرکز تجاری سیتی سنتر اصفهان فقط جایی برای خرید و گشت­و­گذاری نیست بلکه با وجود امکانات تفریحی مجهزی که در این مجموعه وجود دارد دیگر هیچ روز شما خسته کننده و حوصله سربر نخواهد بود. دو طبقه از این مجموعه بزرگ به پردیس سینمایی با پنج سالن مجزاء تعلق دارد، هر سالن ظرفیت های متفاوتی دارد اما کوچک ترین سالن دارای ظرفیت ۸۰ نفره است. علاوه بر این یک سالن نمایش خصوصی با ظرفیت ۲۰ نفر نیز در­دست ساخت است که مخصوص اکران های خصوصی طراحی شده است. در ساخت پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان از بهترین و بروزترین مواد و وسایل پخش دیجیتالی روز دنیا استفاده شده است که با بهترین سینماهای دنیا قابل قیاس است.

 

همیشه یکی از چالش های خرید، سروکله زدن با کودکان است، فرزندان دلبندان شما بعد از مدتی گشت­و­گذار ممکن است خسته شده و بهانه گیری کنند. خوشبختانه در مجموعه سیتی سنتر اصفهان یک شهربازی سرپوشیده وجود دارد و در طبقه سوم این مجموعه تجاری واقع شده است. شهربازی سیتی سنتر اصفهان به جدیدترین وسایل بازی مجهز شده است و برای سنین ۲ تا ۱۴ سال بسیار جذاب خواهد بود.

 

 

مسیر های دسترسی به مرکز تجاری سیتی سنتر اصفهان

 

مجموعه تجاری و توریستی سیتی سنتر اصفهان در خارج از شهر اصفهان و در نزدیکی شهرک اقماری سپاهان‌شهر واقع شده است. برای رفتن به این مرکز خرید باید از خروجی جنوبی شهر، به سمت ترمینال صفه و سپاهان‌شهر خارج شده و بعد گذر از پایانه مسافربری صفه، از ورودی نخست (ورودی شمالی) سپاهان‌شهر عبور کرده و سپس به ورودی دوم سپاهان‌شهر وارد می‌شوید. اصلا ­و­ابدا نگران گم شدن در مسیر نباشید چراکه این مجموعه به قدر بزرگ و عظیم است که از دوردست ها نیز قابل مشاهده است. بعد از وارد شدن به ورودی سپاهان شهر به سمت چپ پیچیده و در مسیر پارکینگ‌های رایگان و چند طبقه سیتی‌ سنتر اصفهان قرار می‌گیرید. پارکینگ سیتی سنتر اصفهان بسیار بزرگ است و ممکن است در موقع برگشت دچار سردرگمی شوید بهتر است که بعد از پارک ماشین کد محل پارک خود را به خاطر بسپارید.

 

 

منبع: الی گشت