دریاچه سد خمیران واقع در نزدیکی روستای خمیران،دهستان ورپشت از توابع بخش مرکزی شهرستان تیران و کرون استان اصفهان قرار گرفته است.

.

 

 

ارتباط محدوده سایت با شهر تیران از طریق محور خاکی خمیران به طول ۳ کیلومتر و در ادامه از طریق بزرگراه داران _ اصفهان می باشد.دسترسی منطقه به آبادی های اطراف از جمله تندران و جعفرآباد از طریق محور آسفالته خمیران می باشد.این سد دارای انواع ماهی از جمله کپور شیرماهی صاردین و قزل الا می باشد.
دریاچه سد خمیران از ظرفیت های جذاب و هیجان انگیز استان اصفهان برای تفریحات آبی محسوب می شود.

.

 

 

کلوپ ساحلی طراحی شده در این منطقه توانسته سریع تر و با صرف هزینه کمتر نسبت به دیگر سواحل شمالی و جنوبی کشور تفریحاتی شامل شاتل، بنانا، غواصی، جت اسکی، واتربال، قایق سواری، دراگون بت، چهارچرخ و والیبال ساحلی را فراهم آورد.
هم چنین خدمات این مجموعه شامل بوفه، سرویس بهداشتی، دوش آب گرم، آلاچیق و سایبان است که اوقات خوش و بی دغدغه ای را برای گردشگران فراهم می کند.

.

 

 

روستای خمیران

.

روستای خمیران واقع در استان اصفهان شهرستان تیران و کرون می باشد . از لحاظ جغرافیایی در سمت غربی استان اصفهان است که با شهر اصفهان ۶۵ کیلومتر فاصله دارد.روستای خمیران از شرق به روستای ورپشت و جاجا و از غرب به روستای محمود آباد و جعفرآباد و از جنوب غربی به روستای خرمنان و خیرآباد و از شمال شرقی به روستای تندران ،از شمال غربی به روستای محمدیه منتهی می گردد.فاصله روستای خمیران تا مرکز شهرستان تیران و کرون ۱۳ کیلومتر می باشد . این روستا چهارمین روستا تا مرکز شهرستان است .

.

 

 

منبع: سی ایران