خانمها از سفر کردن به تنهایی، نترسند!

شاید زمانی که یک خانم می خواهد به تنهایی سفر کند، همه ی توجهات به یک مسئله معطوف می شود که چطور یک خانم تنها می‌تواند یک سفر ایمن داشته باشد. انتقاد از این مسئله در بسیاری از جوامع، فرهنگ‌ها و خانواده‌ها مسئله‌ای اجتناب‌ناپذیر است. اما آنچه که مسلم است سفر یک خانم تجربه‌ای بی‌نظیر و باورنکردنی است که نباید به دلیل وجود ترس‌ها و تردید‌ها از دست برود.در اینجا به ۴ دلیل خواهیم پرداخت که نشان می دهد سفر به تنهایی امن است.

دنیا کوچک است
حتی سرزمین‌های غریب و ناآشنا معمولا ارتباطی با وطن شما دارند. اگر فردی از دوستان شما در آنجا زندگی می‌کند یا شما علاقه مشترکی با مردم محلی دارید، می‌توانید هر کجا که می‌روید راه ارتباطی پیدا کنید. اگر شما در حال برنامه‌ریزی اولین سفرتان هستید، پیشنهاد می‌کنم که به جزیره‌ای دوردست در اقیانوس آرام نروید، جایی که نمی‌توانید به زبان آنها صحبت کنید. دنبال مکانی باشید که بتوانید ارتباط برقرار کنید، جایی که با فعالیت‌ها و فرهنگ آنها آشنا باشید. این امر می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.
اطلاعات آشکار است
منابع بی‌پایانی برای برنامه‌ریزی تعطیلات یا سفری طولانی وجود دارد. این روزها شما می‌توانید از کتاب‌های راهنما، مجلات سفر، بلاگ‌ها، توییتر و همسفران خود راهنمایی بگیرید و از نکات ضروری سفر مطلع شوید. اگر در طول زمان در جستجوی مکان سفر خود باشید، حس اعتماد بیشتری در مورد مکان‌هایی که قصد سفر به آنها را دارید، پیدا خواهید کرد. همیشه قبل از اینکه به جایی سفر کنید در پی مسائل امنیتی، هزینه‌ها و فرهنگ آن مکان باشید. با پرس و جو به تمام سوالاتی که ممکن است درباره مقصد انتخابی داشته باشید، خواهید رسید و احتمالا تمام تردیدهایی را که ممکن است شما را از رفتن به سفر بازدارد از بین می‌برد. سفر به آن خطرناکی که دیگران می‌گویند نیست. هنگامی که دیگران به شما می‌گویند به جایی نروید، بعدا متوجه می‌شوید که این نصیحت تقریبا از طرف کسانی است که هرگز به آن مکان‌ها نرفته بودند یا هرگز تحقیقی در مورد آن مکان‌ها انجام نداده اند. شما نیاز به یافتن منابع مطمئن و نصیحت از طرف افرادی دارید که می‌دانند در مورد چه صحبت می‌کنید.
شما هیچگاه به معنای واقعی تنها نیستید
اگر شما تصمیم گرفته‌اید که به تنهایی سفر بروید اما نگران احساس تنهایی خود هستید. باید بگویم مردم زیادی را در مسیر سفرتان ملاقات خواهید کرد. تنها با تلاش کمی با افراد جدیدی در سفرتان ملاقات خواهید کرد. اگر چه این امر در مهمان‌خانه، گشت و گذار و یا یک کافه صورت می گیرد ، شما سورپرایز خواهید شد از اینکه یک صحبت کوتاه چطور منجر به یافتن یک همسفر جدید و یا دوستی طولانی خواهد شد.برای شرکت در سفرهای روزانه برنامه‌ریزی کنید، جایی که شما همسفران همفکری را ملاقات خواهید کرد.

احتیاط کنید
احتمالا شنیده اید که شخصی توسط دزدان خیابانی مورد سرقت قرار گرفته وجیبش را زده‌اند. این اتفاق می‌تواند در هر جایی رخ دهد. در بیشتر شهرها شب هنگام نباید به خیابان رفت ، از تاکسی سرویس قابل اطمینان به جای اتوبوس عمومی استفاده کنید. همچنین مقدار بیشتری برای محل اقامت بپردازید و جایی بروید که مامور امنیت ۲۴ ساعته برای مواقع ضروری وجود دارد. گاهی اوقات مردم به سادگی در زمان اشتباه در مکان اشتباه هستند. اغلب مواقع آنها بی‌دقت هستند یا باید بیشتر آماده باشند. زمانیکه تحقیق کردید، تمام جوانب احتیاط مربوط به امنیت محل مورد نظر را مدنظر قرار دهید.
اگر به مسافرت نروید بسیاری از مکان‌های شگفت‌انگیز و تجربیات باورنکردنی را از دست می‌دهید. بسیاری از ترس‌ها درباره مسافرت به عنوان یک خانم از بین خواهند رفت وقتی حق انجام آن را داشته باشید. با کمی برنامه‌ریزی و حس ماجراجویی، شما می‌توانید سفر رویایی‌تان را شروع کنید و تمام ترس‌ها و تردیدها را پشت سر بگذارید.