در یک ایرانگردی دیگر، بوم نشین می خواهد شما را با خود به یکی از روستاهای بهشتی شمال ایران، در استان مازندران و در شهرستان زیبای رامسر ببرد و کمی شما را از این زندگی ماشینی دور کند. با ما به روستای جواهرده سفر کنید و چند دقیقه ای خود را از این دنیا دور کنید.

 

 

روستای جواهرده

 

روستای جواهرده، بهشتی کوچک در ۲۹ کیلومتری شهر رامسر در استان مازندران است که در جنوب غربی این شهر قرار گرفته است. اما جالب اینجاست که این بار فقط خود روستا، جاذبه نیست. در واقع جدای از روستای بی نظیر، جاذبه ی اصلی دیگر، مسیر روستا و جاده ی رامسر تا روستای جواهرده است. جاذبه ای که با راهی باریک و آسفالتی، از وسط جنگل های انبوه با درختان سبز و وحشی خودرو می گذرد و گاهی آنچنان غرق در مه می شود، که به تابلویی نقاشی و خیالی بیشتر شبیه است تا واقعیت.

این مسیر افسونگر در سال ۱۳۵۰، توسط مهندسان آلمانی ساخته شد و از آن زمان تا حالا، بهترین مسیر از سمت رامسر برای رسیدن به جواهرده است.

 

 

 

روستای زیبای جواهرده، مانند جواهری کوچک اما گرانبها در پس این جاده ی طولانی و سبز قرار گرفته است. وقتی وارد این روستای شیبدار می شوید، مردمان با صفای جواهرده را می بینید که با لبخند گشاده به شما خوشامدگویی می کنند و این شروع، استقبال گرمی برای ورود به این بهشت کوچک است.

طبیعت دلفریب روستا که جایی فوق العاده برای کمی آرامش و دور شدن از تمام دغدغه های ذهنی است به همراه فرصت رویا رویایی با مردم روستا، همه و همه تجربه های نابی هستند که در سفر به روستای جواهرده می توانید به دست بیاورید.

 

 

 

در جواهرده، آبشارهای بسیار معروفی هم وجود دارد که محلی ها بسیار آن را دوست دارند و برای رسیدن به آنها باید کمی پیاده روی در طبیعت را به جان بخرید که مطمئنا ارزشش را دارد. معروفترین این آبشارها در شیب رو به بالا و در انتهای روستا است که گردشگران خوش ذوق غیر ممکن است به دلیل طبیعت زیبا و آرام و شنیدن صدای خوش آب یا گرفتن چند عکس هم که شده، از آن دیدن نکنند. با این حال برای رفتن و بازدید از آن حتما باید کفش مناسب به همراه داشت.

اگر کوهنوردی و در واقع سنگ نوردی را دوست دارید، پیشنهاد می کنیم حتما بخشی از سفرتان در این روستا را به بازدید از دشت های پر گل دامنه ی کوه مانند دشت لپاسر اختصاص دهید. اگر هم مناطق جنگلی را بیشتر می پسنیدید، می توانید به جنگل هیرکانی با درختان بلند بالای راش و شاه بلوطش بروید و اکسیژن خالص استشمام کنید.

 

 

 

دسترسی روستای جواهرده

 

برای رسیدن به روستای زیبای جواهرده، باید ابتدا به استان مازندران و از آنجا به سمت شهر زیبای رامسر مسیرتان را کج کنید. جنوب غربی این شهر را که در پیش بگیرید، به جاده ی جواهرده می رسید که از آنجا هم باید مسیری ۲۹ کیلومتری را بپیمایید.

 

 

 

اقامت در جواهرده

 

خیالتان از بابت اقامت راحت باشد، در هر زمانی که به روستا بروید می توانید از میان ویلاها و خانه های اجاره ای، یکی را انتخاب کنید. به دلیل هوای سرد روستا به خصوص در شب، پیشنهاد می کنیم فکر کمپینگ را نکنید.