طبیعت سرسبز و هوای مطبوع جنگل ها گردشگران زیادی را برای گذراندن اوقاتی خوش به این محل می کشاند

 

 

ایران جنگل های معروف زیادی دارد که یکی از آن ها جنگل ابر است. با الی گشت همراه شوید می خواهیم به سراغ جنگل ابر برویم و کمی با جنگلی آشنا شویم که در میان ابرها قرار دارد و در دنیا بینظیر است.

گر می خواهید این جنگل رویایی که در میان اقیانوسی از ابرها قرار دارد را از نزدیک ببینید به مرز استان سمنان و گلستان در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود بروید. در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر که حرکت کنید تابلوهای راهنما خبر از جنگلی در آن حوالی می دهند جنگلی که موزه ای از گونه های گیاهی و جانوری است. این جنگل که از قدیمی ترین و بزرگ ترین جنگل های هیرکانی است از زیباترین نقاط استان شاهرود به حساب می آید و گردشگران زیادی دارد. در واقع جنگل ابر ادامه جنگل های سرسبز شمال است اما چون در بیشتر اوقات، اقیانوسی از ابر فضای جنگل را دربرگرفته به آن جنگل ابر می گویند. در این جنگل ۸۵ نوع گونه های گیاهی وجود دارد و به داخل آن که بروید تنوع گیاهی و درختان آن شما را به وجد می آورد به هر طرف که نگاه می کنید انواع درختان را می بینید درختانی مثل نارون، بارانک، سرخدار، راش، بلوط، توسکا. سرتان را که بالا بگیرید ابرها را در نزدیکی درختان می بینید انگار که جنگل سوار بر این ابرها شده و گشت و گذاری رویایی در میان این ابرها دارید.

 

 

 

اگر در تابستان به دنبال جایی خنک و خوش آب و هوا و سرسبز هستید این جنگل می تواند یکی از بهترین انتخابهایتان باشد و تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان به وجود بیاورد. با گشت و گذار در جنگل چشمه های پر آب زیادی را در آن می بینید که می توانید از آن ها آبی خنک و گوارا را نوش جان کنید. اما چرا در این جنگل ابرها انقدر به زمین نزدیک اند؟ در واقع این جنگل در جایی قرار دارد که از ضخامت کوه های البرز کم شده است و ابرهایی که در پشت این دیواره گرفتار شده اند از لابه لای دره ها به سمت جنوب می روند. در محل این جنگل، دو ناحیه کم فشار گرگان و پرفشار منطقه ابر در کنار همدیگر قرار گرفته است به همین دلیل هر وقت زمین انرژی می گیرد ابرها جابجا می شوند و به نظر می آید که ابرها از آسمان به زمین می آیند. اگر علاقه به حیات وحش داشته باشید می توانید انواع مختلفی از حیوانت مثل خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ، شغال، رویاه، شوکا، عقاب، شاهین، فاخته و … را در این جنگل ببینید فقط حواستان باشد که اگر قصد شب مانی در جنگل را دارید حتما آتش روشن کنید و پس از رفتن از محل، آتش را کاملا خاموش کنید.

 

 

 

این جنگل ۳۵ هزار متر مربع وسعت دارد و قدمت آن به دوره سوم زمین شناسی برمی گردد، در قلب جنگل انواع گیاهان دارویی مختلف و کم نظیر پیدا می شود که به آن ارزشی خاص داده و آن را یکی از بانک های گیاهان دارویی کرده است. در عمق جنگل تپه های شیب داری وجود دارد که روی آن ها را درختانی بلند پوشانده است، به سمت جنوب جنگل که بروید و به مناطق روستایی نزدیک شوید چیزی که بیشتر دیده می شود پوشش گیاهی تنک است.