سفر به باغ بهادران یکی از شیرین ترین تجربه های هر فردی می تواند باشد. در معرفی شهر باغ بهادران با بوم نشین همراه باشید تا به یکی از مقاصد سفرهای شما تبدیل شود.
.
شهر باغبادران در مسیر راه ارتباطی اصفهان به شهرکرد قرار دارد و از شمال و شمال غربی به ارتفاعات ملک آباد و روستاهای مورکان، چم پیر و همام و از جنوب به جاده آسفالته اصفهان شهرکرد و از غرب به روستای قلعه لای بید و از شرق به جاده اصفهان و روستای چم آسمان محدود می شود.
شهری در شهرستان زرین شهر که در ۶۰ کیلومتری اصفهان واقع شده است.
باغ بهادران به دلیل وجود طبیعت بکر و دست نخورده و آب و هوای ییلاقی که دارد، به عنوان نگین انگشتری اصفهان شناخته شده است.
این شهر به خاطر عبور رودخانه زاینده رود در میان شهر، شهری ساحلی بحساب می آید.
همچنین حضور رودخانه زاینده رود میان شهر باغ بهادران باعث شده تا درختان تنومد و سر به فلک کشیده و هوای بسیار لطیف و معتدلی به فضای باغ بهادران بدهد.
از دیگر نام های باغ بهادران می توان به باغبادران، باغ آذران، باغبدران، باغوردان اشاره کرد که هر کدام وجه تسمیه خاص خویش را دارد.
.

چرا به باغ بهادران سفر کنیم؟

.

باغ بهادران حال و هوای سنتی دارد و مناسب آن دسته از گردشگرانی است که به دنبال اصالت مناطق بومی هستند.
می توانید در کوچه و پس کوچه های باغ بهادران قدم بزنید و از بوی گل ها و درختان میوه، طراوت و دلنشینی هوای آنجا نهایت لذت خود را ببرید.
به علت قرار گرفتن این شهر در حاشیه رودخانه زاینده رود و داشتن آب و هوایی خنک و معتدل، مقصد بسیار مناسبی برای سفرهای بهاره و تابستانی است.
تمام خستگی های زندگی خود را می توان در یک روز سفر به باغ بهادران کاملا برطرف نمایید.
تجربه یک سفر شاد و مفرح در کوچه ها و خیابان های باغ بهادران تجربه شیرینی را برای شما به ارمغان می آورد.
اگر حس شما، حس تفریح و شور و نشاط و سرگرمی است باغ بهادران می تواند بهترین انتخاب باشد.
.

سوغاتی باغ بهادران

.

سفر هست و خرید سوغاتی های خوشمزه و زیبای آن.
از جمله خوشمزه ترین سوغاتی هایی که می توان از باغ بهادران خرید، می توان به گردو، بادام، فندق و انواع آلو خشکه اشاره کرد.
از فرآورده های قنادی باغ بهادران که از گذشته تا به امروز در این منطقه تولید می شود نیز پولکی، انواع گز، نبات، شکر پنیر و انواع شیرینی و شربت که معروف ترین آنها پولکی و نبات است، بهره گرفت.
از سوغاتی های زیبای باغ بهادران می توان به هنر درودگری که شامل انواع درهای چوبی قدیمی و انواع کرسی در اندازه های مختلف، قفس پرندگان و وسایل چوبی سنتی اشاره کرد.
.

جاذبه های گردشگری باغ بهادران

.

در ابتدای مسیرتان به سمت باغبادران مکان های گردشگری زیادی خواهید دید که اگر به همه آنها هم آشنا نباشید، هجوم ماشین ها و جمعیت شما را مجبور می کند تا بایستید و نهایت لذت خود را از تک تک جاهای آن ببرید.
می توان به پل کله و روستای تاریخی مدیسه که دارای محله‎های قدیمی و برجک و قلعه‎ای کوچک است، اشاره کرد و سد چم آسمان، استودان و سنگ‎ نگاره‎های باغ‎بهادران، محله ملک‎آباد که از بافت قدیمى و زیبایى برخوردار است، همه سر راه شما منتظرند که پیشنهاد می‎شود مسیر را پیاده طی کنید تا از زیبایی های آن ها نهایت بهره را ببرید.
.