این روزها بیشتر کشورهای دنیا درگیر رفع ویروس کرونا هستند که حتما اسمش را شنیده اید. این بیماری، نگرانی هایی را به وجود آورده و متخصصان به افراد توصیه می کنند تا حد امکان در خانه بمانند. با اینکه چنین کاری خطر ابتلا را کاهش می دهد، اما ماندن در خانه آن هم برای مدت طولانی خودش مشکل دیگری است که به آسانی نمی توان از آن گذشت. به خصوص اینکه چند روزی بیشتر به سال نو باقی نمانده و دید و بازدیدها یا سفر به خاطراین بیماری مسری، امکان پذیر نیست. شاید حالا از خود می پرسید که پس راه حل چیست؟ آیا باید خودمان را در خانه زندانی کنیم؟

با این که با رعایت نکات ایمنی در سفر و به خصوص در هواپیما، می توان یک سیاحت سالم را پشت سر گذاشت اما تیم خبری بوم نشین در ادامه این مقاله توضیح می دهد که چطور می توانید از این شرایط به بهترین وجه استفاده کنید و به جای اینکه وقت خود را کنج خانه به غصه خوردن بگذرانید، چند کار مفید انجام بدهید که حالتان را با وجود کرونا در عید بهتر می کند. پس با ما همراه باشید.

 

 

خانه نشینی به خاطر کرونا در عید می تواند یک فرصت باشد!

 

گاهی شرایطی پیش می آید که مجبور می شویم تا در خانه بمانیم و در چنین مواقعی معمولا کلافه می شویم. بعضی افراد احساس می کنند گیج شده اند چون کارهای زیادی دارند که انجام بدهند و با خود فکر می کنند که نمی توانند از پس همه آن ها بر بیایند یا اینکه نمی دانند از کجا باید شروع کنند. البته همه اینطور نیستند و بسیاری دیگر، وقت گرانبهای خود را به خواب یا چرخیدن در شبکه های اجتماعی می گذرانند. شاید ظهور کرونا در عید نوروز با وجود مشکلاتش، بهانه خوبی باشد تا یاد بگیریم چه کارهایی را می توان در خانه انجام داد و چطور می شود همه چیز را تا جای ممکن روی روال نگه داشت.

از طرف دیگر، حفظ روحیه در این زمان بیشتر از همه چیز اهمیت دارد؛ مثلا اگر در خانه بنشینید و دائم درمورد اینکه در اتاقتان گیر افتاده اید فکر کنید، احتمالا طولی نمی کشد که احساس افسردگی خواهید کرد. اما چطور می توانید از بروز این احساس جلوگیری کنید؟ ما فهرستی تهیه کرده ایم که به کمک آن می توانید در خانه ساعات مفیدی را سپری کنید تا درنهایت حال بهتری داشته باشید.

 

یک سریال یا فیلم خوب برای تماشا پیدا کنید!

برترین شرکت های سازنده فیلم و سریال، برای شروع گزینه های خوبی هستند. کافی است تا نام آمازون پرایم یا نتفلیکس را جست و جو کنید تا با فهرستی بلندبالا از بهترین فیلم ها و سریال ها رو به رو شوید. البته توصیه می کنیم تا در دیدن آن ها زیاده روی نکنید، چون هیچ کس نمی خواهد بعد از عبور موج کرونا در عید تمام وقت خود را در خانه بگذراند!

 

به جای ترس از کرونا در عید با کتاب خواندن آشتی کنید!

خواندن یک کتاب جدید، مزایای بی شماری دارد. امروزه هم که همه چیز به صورت اینترنتی در دسترس است، به راحتی و بدون این که از خانه خارج شوید، می توانید فهرست بهترین کتاب ها را ببینید و از هرکدام که خوشتان آمد، آن را خریداری و مطالعه نمایید. درحقیقت، اگر به دنبال چیزی هستید که گذر زمان را در این روزها ساده کند، بهتر از کتاب پیدا نمی کنید!

البته حتما لازم نیست تا کتاب های تازه بخرید. خواندن دوباره یک کتاب قدیمی هم حس و حال خوبی دارد و به گذران وقت کمک زیادی می کند. علاوه بر این ها، خواندن وبلاگ هایی مانند وبلاگ الی گشت هم می توانند گزینه خوبی باشد که برای سفر در زمان مساعد، شما را آماده می کند.

 

با مستندهای آموزنده، گذشت زمان را آسان تر کنید!

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در زمانی که خانه هستید انجام بدهید، دیدن مستند است. این نوع خاص از فیلمسازی سرشار از شگفتی ها و اطلاعات مختلف است که به شما کمک می کند تا هم چیزهای تازه یاد بگیرید و هم زمان خود را صرف یک کار مفید نمایید. برخلاف آنچه معمولا افراد فکر می کنند، مستندها انواع مختلفی دارند و از هر دری می توانند با شما سخن بگویند. تنها کاری که لازم است انجام بدهید، این است که کمی در اینترنت برای یافتن مستند دلخواهتان جست و جو کنید! این ایده آنقدر جذاب است که ممکن است اصلا متوجه موج کرونا در عید نشوید!

 

برای سلامتی جسم و روح، ورزش کنید!

اگر چندان حوصله تفریحات آموزشی را ندارید یا بعد از انجام آن ها کمی احساس خستگی می کنید، بدون شک بهترین گزینه پیش روی شما، ورزش کردن است! شاید بپرسید که چطور می توان در خانه ورزش کرد؛ به خصوص اینکه امروزه همگی به باشگاه رفتن عادت کرده ایم؛ اما واقعیت این است که ورزش های زیادی را می توان در خانه و بدون عصبانی کردن خانواده و همسایه ها انجام داد! در این زمینه اپلیکیشن های گوناگونی وجود دارد که می توانید آن ها را روی گوشی خود نصب کنید و به بدن خود نرمشی بدهید.

 

به استعدادهایتان فرصت شکوفایی بدهید!

گاهی اوقات، خانه ماندن می تواند به یک موهبت تبدیل بشود. اگر همیشه دلتان می خواست وقتی برای نوشتن داشته باشید یا شعری بسرایید، الان همان زمانی است که می توانید از آن استفاده کنید! اگر فکر می کنید صدای خوبی دارید، تمرین های آواز به راحتی در اینترنت پیدا می شوند. اگر کشیدن نقاشی شما را سر ذوق می آورد، می توانید این روزها انجامش بدهید! آشپزی کنید یا هرکاری که بتوان آن را در خانه انجام داد. اجازه بدهید، ظهور اتفاق ناگواری مانند کرونا زاویه دید تازه ای در شما طی عید ایجاد کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که کرونا می گذرد اما زمان هیچ وقت به عقب برنمی گردد.

 

این ها را در مواجهه با کرونا در عید به مواردی که گفتیم اضافه کنید

بسیاری از ما روزهای پرمشغله ای داریم و هفته ها و ماه ها از دوستان و آشنایانمان بی خبر هستیم. ماندن در خانه، فرصت خوبی است که به آن ها تلفن بزنیم یا از طریق تماس تصویری آن ها را ببینیم. علاوه بر این، خرید آنلاین و خانه تکانی هم کارهایی است که در این زمان می توان انجام داد. در نتیجه، می بینید که با وجود اینکه ماندن در خانه شاید گزینه جذابی به نظر نرسد، اما با به کار بستن این ایده ها می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد!

در این مطلب، ما به طرح فعالیت هایی پرداختیم که می توان به سادگی و بدون صرف هزینه در خانه انجام داد اما نظر شما در این مورد چیست؟ شما چه موارد دیگری را به این فهرست اضافه می کنید؟ برای ما بنویسید.

 

منبع: www.eligasht.com