واقعیت هایی از ماجراجویان سفر

جهان مکانی زیبا است بنابراین هیچ چیزی نمی تواند بهتر از کشف نقاط مختلف آن در سفرهای ماجراجویانه باشد. هر کدام از مردم برای سفرهای خود دلایل متنوعی دارند. از جمله دلایل آن ها می تواند یادگیری، گسترش چشم اندازهای آن ها، به چالش کشیدن روحیه خود، قدردانی از زندگی خود، ایجاد روابط جدید، فرار از دغدغه های روزمرگی، آرامش و یا داشتن یک ماجراجویی می باشد. اگر شما جزء افرادی هستید که عاشق سفر بوده و یا کسی هستید که نمی توانید منتظر یه فرصت مناسب برای سفر بمانید پس ما به شما پیشنهاد می کنیم که با بوم نشین همراه باشید تا واقعیت هایی از ماجراجویان سفر را بدانیم که حتما برایتان جالب توجه خواهد بود.

واقعیت هایی از ماجراجویان سفر در مورد فواید مسافرت

۱. مسافرت می تواند مهارت های حل مساله را بهبود بخشیده و میزان خلاقیت افراد را نیز افزایش دهد. برای صداها، بوها، مزه ها، زبان ها و هر چیز جدیدی که دیده می شود سیناپس های جدیدی در مغز شکل گرفته و باعث تقویت سیستم عصبی می شود.
۲. یک فرد معمولی در انگلستان به طور متوسط از ۱۰ کشور بازدید کرده است. این میزان برای آلمانی ها شامل ۸ کشور و برای فرانسوی ها به طور متوسط شامل ۵ کشور می باشد. فقط ۲۹ درصد از آمریکایی ها از کشور خود خارج شده اند.
۳. زنانی که حداقل دوبار در سال را در سفر و تعطیلات سپری می کنند، به طور قابل توجهی نسبت به افرادی که هر ۶ سال یکبار به سفر می روند کمتر در معرض حمله قلبی قرار می گیرند.
۴. مردانی حداقل یکبار در سال به تعطیلات و مسافرت نمی روند میزان ۲۰ درصد بیشتر در خطر مرگ و ۳۰ درصد بیشتر در خطر حمله قلبی قرار دارند.
۵. با اینکه گم شدن پاسپورت و یا از دست دادن یک پرواز می تواند استرس آور باشد اما در مجموع به طور علمی ثابت شده که سفر کردن باعث کاهش میزان استرس افراد می شود.

واقعیت هایی از ماجراجویان سفر در مورد پربازدیدترین ها کشورها

۶. زنانی که حداقل دوبار در سال تعطیلات خود را در سفر به سر می برند کمتر از افرادی که به سفر نرفته یا تعطیلات ندارند دچار افسردگی خواهند شد.
۷. از آنجا که مسافرت باعث می شود تا مردم از حباب فرهنگی خود خارج شوند اما حس ارتباط آن ها با افراد مختلف افزایش می یابد.
۸. تمامی کشورهای در اتحادیه اروپا بر اساس قانون حداقل چهار هفته تعطیلات را برای افراد در نظر می گیرند. ایالات متحده تنها کشور توسعه یافته ای است که به طور قانونی حتی یک روز تعطیلات را ارائه نمی کند.
۹. فرانسه کشوری است که بیشترین میزان بازدیدکننده در جهان داشته و سالانه بیش از ۸۲ میلیون گردشگر بین المللی از آن بازدید می نمایند. پس از فرانسه، ایالات متحده و اسپانیا هر کدام با ۷۵٫۶ میلیون نفر گردشگر در سال در رتبه بعدی قرار دارند.
۱۰. شلوغ ترین فرودگاه در ایالات متحده، فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا در ایالت جورجیا بوده که بیش از ۵۰ میلیون پرواز در سال دارد.

۱۱. افرادی که در هنگام سفر لپ تاب خود را باز کرده و ایمیل های کاری خود را می خوانند خاطرات کمتری از تعطیلات خود را نسبت به افرادی که لپ تاب خود را در خانه گذاشته به یاد می آورند. به طور خاص، یک ساعت کار در سفر باعث می شود تا خاطرات سفر خود را ۴۳ درصد به یاد داشته باشید.
۱۲. افراد درونگرا معمولا سفر به کوه ها را برای خود انتخاب می نمایند در حالی که افراد برونگرا اغلب به ساحل سفر می کنند.
۱۳. هودوفوبیا (Hodophobia) ترس از مسافرت و یا سفرهای جاده ای می باشد. کلمه هودو در زبان یونانی به معنی سفر یا جاده بوده و فوبیا نیز به معنی ترس می باشد.
۱۴. زوج هایی که با هم سفر می کنند تمایل دارند تا روابط قوی تری را ایجاد نمایند. انسان های به طور طبیعی زمانی که نیاز به اعتماد یکدیگر در شرایط جدید دارند با هم پیوند می خورند.

منبع

www.factretriever.com و الی گشت