آبشار ازنادر دورود که آن را با نام آبشار دره اسپر می‌شناسد، یکی از آبشارهای فصلی این منطقه به حساب می آید که رودخانه‌ای در دره اسپر می‌ریزد. مناظر بسیار زیبا و دشت‌های سرسبز واقع در این منطقه هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

.

 

 

برای دیدن این آثار باید ابتدا به شهرستان دورود و سپس به روستای درب‌آستانه بروید. مسیر دسترسی به این روستا به‌خودی‌خود می‌تواند برای شما بسیار جالب و جذاب باشد، چرا که علاوه بر طبیعت مکر و چشم نواز، شما می‌توانید با تنوع رسوم، رقص های محلی، پوشش‌ها و غذاهای سنتی مختلف روستانشینان اطراف لرستان آشنا شوید.

.

 

 

آبشار ازنادر

.

 

آبشار ازنادر یا دره اسپر آبشاری فصلی است که در ۷ کیلومتری جنوب خاوری دورود در درهٔ اسپر قرار دارد. اطراف منطقه آبشار دره اسپر را کوهستانی عظیم و زیبا احاطه کرده که دامنه های آن محل جوشش چشمه های فصلی و دائمی متعددی است. آب آبشار، پس از فوران از ارتفاعات کوهستان، در بستر رودخانه ای به حرکت درمی آید و طراوت دره اسپر را صد چندان می کند. در این مسیر جنگلهای سرسبزی وجود دارد که پوشش غالب آنها بلوط است. مسیر دست یابی به این ابشار از شهر دورود و از پارک جنگلی و تپه شهدای گمنام است که در طول مسیر می توان از زیبایی های آن استفاده نمود . پس از رسیدن به روستای دره اسپر با یک ساعت پیاده روی می توان به آبشار رسید. همچنین جاده ارتباطی دورود به درب آستانه، پیش از روستای درب آستانه، مسیر فرعی روستای دره اسپر برای دسترسی به این آبشار قابل استفاده است.